همایش آموزشی و نقد نحله های انحرافی ویژه مبلغین، اساتید و مدرسین شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام به منظور شناسایی، تبیین و تشریح مبانی فکری مذاهب و نحله های انحرافی روز دوشنبه در آبدانان برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، همایش آموزشی و نقد نحله های انحرافی ویژه مبلغین، اساتید و مدرسین شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام به منظور شناسایی، تبیین و تشریح مبانی فکری مذاهب و نحله های انحرافی روز دوشنبه در آبدانان برگزار شد.
استاد دانشگاه رازی کرمانشاه در این همایش با تشریح تاریخ و پیشینه نحله های تصوف گن آبادی، اهل حق، دراویش شاه نعمت الهی و نقشبندیه گفت: اغلب این شبه مذاهب با هدایت دول انگلستان و آمریکا و بمنظور ایجاد تردید و تشکیک در اصل اسلام و انحراف سیره و سنت ائمه اطهار(ع) ساخته، پرداخته و تقویت می شوند.
علی نادرعلی با اشاره به جامعیت دین اسلام و حکمت های قرآن مجید اظهار کرد: مکتب سازی، مذهب آفرینی و نحله پروری از مهمترین دسیسه ها و تهاجم نرم دشمنان اسلام و مذهب پاک و صادق تشیع است که متولیان فرهنگی و صاخبان فکر و اندیشه باید با روشنگری و تبلیغ محتوای اسلام ناب محمدی(ص) این حرکت آرام اما پر خطر و خزنده را متوقف کنند.
وی نحله های نوظهور را جدیدترین حربه اردوگاه غرب علیه اسلام دانست و افزود: مدعیان دروغین هدایت انسان ها و سوداگران عرصه های فرهنگی پس از نا امیدی و شکست در عرصه های نظامی، هجمه نرم و نامریی در میدان ادیان و مذاهب انتخاب کردند و قصد ایجاد فتنه در میان مسلمانان و تشیع را دارند.
این استاد دانشگاه در پایان این همایش آموزشی که با حضور 80 نفر از روحانیون، اساتید دانشگاه و کارشناسان فرهنگی شهرستان های دره شهر، بدره، دهلران و آبدانان برگزار شد به سوالات و شبهه های شرکت کنندگان پاسخ داد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار