فرماندار نهاوند بابیان اینکه ۵۵ درصد گوشت ماهی تولیدی استان همدان در نهاوند تولید مشود، گفت: مسئولان شیلات استان همدان نسبت به بیماری VHSبی‌توجه هستند.
کد خبر: ۱۶۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 15 January 2016

فرماندار نهاوند بابیان اینکه ۵۵ درصد گوشت ماهی تولیدی استان همدان در نهاوند تولید مشود، گفت: مسئولان شیلات استان همدان نسبت به بیماری VHSبی‌توجه هستند.

به گزارش مهر، کریم حمیدوند ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان نهاوند، گفت: شهرستان نهاوند با اقلیم خاص خود در زمینه پرورش ماهی پتانسیلی عالی نسبت به سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور دارد.

وی بابیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت نهاوند به کشاورزی و زراعت مشغولند، گفت: حاصل وجود این نیروی انسانی فعال با تعامل و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط موجب ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی نمونه در استان و کشور می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه ۹ هکتار گلخانه در نهاوند و جود داشته و در حال فعالیت هستند، گفت: در دو ماه گذشته استقبال کشاورزان برای تشکیل پرونده و حرکت به‌سوی ایجاد گلخانه و توسعه محصولات گلخانه‌ای بیشتر شده است.

وی افزود: در این مدت پس از دریافت تسهیلات ۴۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز آماده احداث گلخانه شده‌اند.

کریم حمیدوند همچنین اظهار داشت: ۵۵ درصد گوشت ماهی تولیدی استان همدان در نهاوند تولید می‌شود ولی آنچه امروز از سوی مسئولان استانی دیده می‌شود بی‌توجهی به بیماری VHS در شهرستان است که علیرغم دعوت‌های مکرر از مسئولان برای حضور در شهرستان و بررسی این بیماری اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: شاید بی‌توجه بودن برخی مسئولین استانی به شهرستان نهاوند برای حل مشکلات آن، به دلیل نداشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی باشد.

حمیدوند در ادامه گفت: هم‌اکنون ۱۲ درصد تولیدات دامی و کشاورزی استان همدان در نهاوند تأمین می‌شود که باید با زمینه‌سازی‌های مساعد از طرف مسئولان جهاد کشاورزی استان همدان، ظرفیت نهاوند دربخش کشاورزی افزایش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار