مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:
با توجه به افزایش جمعیت شهری ایلام، توسعه فعالیت های کتابخوانی و ساخت کتابخانه های عمومی در شهر ضروری است چراکه از سال ۶۶ تاکنون در مرکز استان تنها چهار کتابخانه احداث شده که با توجه به جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهر ایلام، اکنون ۱۰ کتابخانه جدید نیاز است.
کد خبر: ۱۶۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 15 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: به دلیل افزایش جمعیت، ایلام نیازمند ۱۰ کتابخانه جدید است.

مراد جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهری ایلام، توسعه فعالیت های کتابخوانی و ساخت کتابخانه های عمومی در شهر ضروری است چراکه از سال ۶۶ تاکنون در مرکز استان تنها چهار کتابخانه احداث شده که با توجه به جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهر ایلام، اکنون ۱۰ کتابخانه جدید نیاز است.

وی با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی ایلام بر تسریع در تکمیل این مجموعه تاکید کرد و افزود: رایزنی ها برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح بزرگ فرهنگی انجام شده است تا کتابخانه مرکزی بعد از سال ها، در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی ایلام از ۱۲ سال پیش تاکنون اضافه کرد: تکمیل این طرح بزرگ فرهنگی شامل سیستم گرمایشی نیازمند ۱۰میلیارد ریال اعتبار است تا آماده بهره برداری شود.

وی به کمبود کتابخانه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۰ روستای با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر، تاکنون تنها در دو روستا کتابخانه عمومی راه اندازی شده است. /پ
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
خودت چقدر کتاب می خوانی که دیگران بخوانند-همین تعداد کتابخانه هم کسی ماه به ماه بهشان سر نمیزنه بفکر حل مشکلات زیر بنایی ایلام باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار