مدیرعامل انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار از نامگذاری هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر به نام شهدای چوار ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 18 January 2016
مدیرعامل انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار از نامگذاری هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر به نام شهدای چوار ایلام خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ؛حجت‌الله هاشم‌بیگی امروز اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور سازمان بسیج ورزشکاران کشور، اداره ورزش بنیاد شهید و امور ایثارگران  و سازمان لیگ برگزار شد، پیشنهاد انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار مبنی بر نامگذاری هفته بیستم با عنوان «بزرگداشت شهدای چوار ایلام و شهیدان جامعه فوتبال» مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار گفت: در روز 23 بهمن ماه سال جاری مسابقه تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که مقرر شد در این مسابقه ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت یاد شهدای چوار ایلام و شهیدان جامعه فوتبال برنامه‌ریزی و اجرا شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: علاوه بر خانواده شهدای چوار ایلام، خانواده شهدای تیم فجر ورامین، خانواده‌های شهیدان رضایی‌مجد و ناصر کاظمی نیز در ورزشگاه آزادی حضور خواهند یافت.

وی از مسئولان سازمان لیگ و سایر مدیران ذیربط جهت همکاری و عزم همه‌جانبه برای معرفی واقعه چوار در سطح ملی و بین‌المللی تشکر کرد و از مسئولان استان ایلام خواست بعد از سال‌ها ساخت ورزشگاه و یادمان شهدای چوار را به اتمام برسانند.

 در 23 بهمن ماه 1365، هواپیماهای رژیم بعثی عراق زمین مسابقه فوتبال بین تیم‌های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران کردند.

در این اقدام ددمنشانه، 15 نفر از بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند. این رویداد یکی از نادرترین حوادث تاریخ ورزش کشورمان است که در آن ورزشکاران حین ورزش به درجه رفیع شهادت رسیدند./م


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار