درسال1379کلنگ مجتمع فرهنگی هنری شهرسرابله در مرکز این شهر به زمین زده شد تا شاید به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی وهنری این شهرستان بتواندمرکز ثقل فعالیتهای فرهنگی وهنری این شهر وحتی تمام شهرستان چرداول ومکانی برای ساماندهی وسازماندهی این فعالیتها واقع شود.
کد خبر: ۱۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 18 January 2016
درسال1379کلنگ مجتمع فرهنگی هنری شهرسرابله در مرکز این شهر به زمین زده شد تا شاید به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی وهنری این شهرستان بتواندمرکز ثقل  فعالیتهای فرهنگی وهنری این شهر وحتی تمام شهرستان چرداول  و مکانی برای ساماندهی وسازماندهی این فعالیتها واقع شود.

به گزارش تابناک ایلام ،سالها از کلنگ زنی این پروژه بزرگ فرهنگی در شهرسرابله می گذرد ومدیران متعددی در حوزه های سیاسی وفرهنگی آمدند ورفتند وهرکدام وعده هایی  دادند که این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد! اما انگار این پروژه طلسم شده است ودرحالیکه عمر مفید سازه های آن روبه  اتمام است اما خبری ازپایان کار وقرار گرفتن در مدار بهره برداری از آن نیست.

بدنبال سلسله بازدیدهایی که درطول سنوات گذشته ازاین مجتمع توسط مسئولین سازمانهای مرتبط به آن صورت گرفته است امروز سرپرست طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به اتفاق مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از مجتمع فرهنگی وهنری شهر سرابله بازدید به عمل آوردند.

مسعود معمار در حاشیه بازدیداز مجتمع فرهنگی وهنری شهر سرابله در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهار کرد:مجتمع فرهنگی وهنری سرابله یکی از طرحهای مهم حوزه فرهنگی دراین شهرستان است که موضوع تکمیل ،تجهیز وراه اندازی آن در دستور کاری جدی قرار گرفته است و پس از رفع نواقص جزیی آن بزودی تجهیز وبه بهره برداری خواهد رسید

وی عدم تخصیص اعتبارات عمرانی را یکی از مهمترین مشکلات این طرح عنوان کرد وگفت:اعتبارت عمرانی این طرح قاعدتا باید از طریق اعتبارات استانی تامین شود ووزارت فرهنگ وارشاد اسلامی فقط وظیفه تجهیز این مجتمع را برعهده دارد .

معمار درادامه افزود:وزارت فرهنگ وارشاد سلامی ردیف اعتبارات تجهیزاتی این مجتمع راایجاد کرده است وبه محض تخصیص اعتبار، موضوع تجهیز آن از طریق اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آغاز خواهد شد.

وی لازمه اجرای طرح تجهیز این مجتمع را تکمیل نواقص ساختمانی وزیربنایی آن اعلام وخاطر نشان کرد:علیرغم اینکه کار ساخت این مجتمع به درازا کشیده شده اما همانطور که پیداست بیش از 90درصد کارهای زیربنایی وعمرانی آن به پایان رسیده است اما لازمه تجهیز آن تکمیل 10درصد باقمیانده آن می باشد که این موضوع نیز باید از طریق فرمانداری شهرستان وتخصیص اعتباربه این موضوع دنبال شود.

این مسئول بااشاره به موضوع تاثیر کارهای فرهنگی تصریح کرد:احساس می شود بسیاری از مسئولین معنی ومفهوم واقعی فرهنگ را خوب درک نکرده باشند زیرا اگر اهمیت مسائل فرهنگی بر مدیران روشن می بود قطعا اجرای پروژه های فرهنگی نظیر این مجتمع نمی بایست به این اندازه زمانبر شود.

مجتمع فرهنگی وهنری شهرایلام احداث می شود

معمار درادامه این گفتگو از احداث مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری شهرایلام خبرداد وگفت:یک مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری از محل اعتبارت ملی در شهرایلام ساخته خواهد شد.

وی افزود : در دیداربا معاون امور عمرانی استانداری ایلام این موضوع مورد بحث وبررسی قرار گرفت وقراراست ظرف 10روز آینده زمین مناسبی جهت اجرای این طرح در اختیار وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار بگیرد وبه محض تایید زمین توسط کارشناسان فنی این وزارتخانه،این موضوع در اعتبارات ملی سال جدید گنجانده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت: موضوع تکمیل وتجهیز مجتمع فرهنگی وهنری شهرسرابله یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل است وهمواره موضوع رفع نواقص وتجهیز آن در دستور کار این اداره کل قرار داشته است.

علی محمد نیاکان در ادامه گفت: از آنجاییکه کار عمده عملیات عمرانی وزیربنایی این طرح مهم فرهنگی به اتمام رسیده است از مسئولین این شهرستان خصوصا فرماندار محترم انتظار می رود از محل اعتبارات داخلی نسبت به رفع نواقص جزیی آن اهتمام ورزند تا انشااله کار تجهیز آن آغاز شود.

نیاکان درپایان  ابراز امیدواری کرد با رفع نواقص وانتقال ونصب تجهیزات، این مجتمع تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار