مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خبرداد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در این استان به اسفند ماه موکول شده است.
کد خبر: ۱۶۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 23 January 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در این استان به اسفند ماه موکول شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛علی محمد نیاکان روز شنبه در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در پی استقبال مردم و فراهم شدن حضور هر چه بیشتر فعالان قرآنی استان برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در این استان به 12 تا 17 اسفند موکول شد.

وی افزود: قبلا قرار بود این جشنواره پنجم تا 11 بهمن برگزار شود که بدلیل استقبال مردم و فراهم کردن شرایط حضور تعداد ببیشتری از این برنامه قرآنی به تاخیر افتاده است.
وی یادآور شد: بیش از شش هزار نفر از اقشار مختلف مردم تاکنون با ثبت نام و ارسال اثر برای شرکت در این جشنواره اعلام امادگی کرده اند.
وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده بیان کرد: برنامه های هفته قرآن و عترت در 2 بخش رقابتی و جشنواره ها و نمایشگاهی و فعالیت های جنبی خواهد بود.
وی بخش رقابتی این هفته را شامل مسابقه های قرآنی (حفظ 10 و 20جزء قرآن، قرائت و ترتیل و اذان و تواشیح) و آثار مکتوب این بخش را نیز کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان و بخش جشنواره ها را شامل شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی اعلام کرد.
نیاکان اظهار کرد: بخش نمایشگاهی و جنبی این نمایشگاه را نیز شامل نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی برشمرد.
به گفته وی، در آیین اختتامیه این جشنواره از 91 برگزیده بخش های مختلف این جشنواره و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد.
وی بیان کرد: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری،بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری برگزار می شود.
وی ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن را از اهداف برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در این استان برشمرد.
وی گفت: رسانه هایی که بصورت ویژه اخبار هفته قرآن و عترت استان را پوشش دهند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار