رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: سوارکاران همدان در سومین دوره مسابقات پرش با اسب، اسب‌های اصیل ترکمن و زایچه ایران خوش درخشیدند.
کد خبر: ۱۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 25 January 2016

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: سوارکاران همدان در سومین دوره مسابقات پرش با اسب، اسب‌های اصیل ترکمن و زایچه ایران خوش درخشیدند.

به گزارش مهر،وحید برقعی با اشاره به برگزاری مسابقات پرش با اسب اصیل ترکمن و اسب‌های اصیل زایچه ایران اظهار داشت: سومین دوره مسابقات پرش با اسب اسب‌های اصیل ترکمن و زایچه ایران در سالن سرپوشیده مجموعه سوارکاری آزمون تهران در رده‌های مختلف سنی با حضور بیش از ۱۵۰ سوارکار از استان‌های کشور برگزار شد.

وی افزود: این رویداد عرصه افتخارآفرینی سوارکاران همدانی در همه رده‌ها بود که با حضور قدرتمندانه در جایگاه‌های برتر این رقابت قرار گرفتند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به نتایج سوارکاران همدانی گفت: در رده اسب‌های با ارتفاع قدی زیر ۱۵۰ سانت (پونی) فرزاد سهیل قاسمی سوار بر متیو از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان همدان در جایگاه نخست این رقابت قرار گرفت.

برقعی عنوان کرد: همچنین حسین جعفری سوار بر یانارداغ دوم شد و علی آذرگون با دایان بر سکوی سوم ایستاد که هر دو سوارکار از باشگاه صدرا همدان در این رقابت شرکت داشتند.

وی با اشاره به نتایج رده سنی زیر ۱۶ سال اسب‌های زایچه ایران بیان کرد: در رده سنی زیر ۱۶ سال اسب‌های زایچه ایران، محمدمهدی شعبانی با کارمن از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان همدان چهارم شد و امیر صدرا بختیاری با سزار از باشگاه صدرا به مقام پنجم دست پیدا کرد.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان عنوان کرد: در رده سنی بزرگ‌سالان اسب‌های اصیل ترکمن، ابوالفضل افتخاری سوار بر کارمن از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان همدان در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت و عباس آریان با کولاک به مقام هشتم این رویداد کشوری دست پیدا کرد.

برقعی با اشاره به رقابت اسب‌های زایچه ایران گفت: در رقابت اسب‌های زایچه ایران مهرداد سهیل قاسمی با تکش و رضا بخشی با خرم به دور باراژ این رقابت راه پیدا کردند.

وی یادآور شد: در کادر اجرایی این مسابقات مهدی بختیاری از استان همدان با کمیته برگزاری مسابقه همکاری داشت.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان بابیان اینکه صنعت پرورش اسب همدان ۴۰ سال سابقه دارد، بیان کرد: وجود قدیمی‌ترین اصطبل در روستای ورکانه همدان و پرورش اسب اصیل ایرانی در همدان با بیش از ۴۰ سابقه نشان از قدمت این رشته در همدان دارد.

برقعی افزود: ورزش سوارکاری به طور کلاسیک در همدان با تأسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از اولین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار