واحدها و صنایع تولیدی همدان آمادگی خود را برای اجرای فاز های توسعه اعلام کرده و در این راه نیازمند تسهیلات بانکی برای فراهم کردن زمینه توسعه، هستند.
کد خبر: ۱۶۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 25 January 2016

واحدها و صنایع تولیدی همدان آمادگی خود را برای اجرای فازهای توسعه اعلام کرده و در این راه نیازمند تسهیلات بانکی برای فراهم کردن زمینه توسعه، هستند.

به گزارش تسنیم ، هزار و 300 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان صادر شده که براساس اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، 378 واحد تولیدی همدان به صورت فصلی و کامل تعطیل هستند.

در این روزها نمایشگاهی از توانمندی‌های صنایع کوچک و تبدیلی در همدان برپا شده که واحدهای تولیدی همدان محصولات تولیدی خود که برخی از آنها نیز تولید انحصاری استان همدان است در آن عرضه شده است.

استاندار همدان به همراه برخی مدیران بازدید دو ساعته‌ای این نمایشگاه داشتند که وجود برخی محصولات صنعتی در نمایشگاه سبب تعجب آنها نیز شده بود چراکه براساس سخنان استاندار باور نداشتند که این محصولات در همدان تولید شود.

استاندار همدان از بیشتر غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرده و با آنها درباره تولید و تصمیم آنها برای توسعه نیز سوالاتی می‌کرد که آنها اعلام داشتند در صورت حمایت تمایل به اجرای فازهای توسعه دارند.

خبرگزاری تسنیم در روزهای گذشته خبری مبنی بر تعطیلی 378 واحد تولیدی و بیکاری دو هزار و 100 نفر از کارگران این واحدها منتشر کرده بود که مورد توجه بیشتر رسانه‌های استان نیز قرار گرفت.

در اواسط بازدید از نمایشگاه، استاندار در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ داد، خبرنگار تسنیم درباره برنامه استان برای احیا واحدهای تعطیل شده در استان همدان سوال کرد که با واکنش استاندار مواجه شد.

استاندار همدان در پاسخ اعلام کرد که «آمار 300 واحد تولیدی تعطیل شده را قبول ندارم، ممکن است سازمان صنعت و معدن چیزی اعلام کرده باشد ولی خبرگزاری تسنیم عددی به آن اضافه کرده است»، این در حالی است که رئیس سازمان صنعت و معدن همدان در ارتباطی که خبرنگار تسنیم پس از انتشار خبر با وی داشت این موضوع را دوباره تایید کرد.

اما استاندار همدان این موضوع را قبول نداشته و در بین بازدیدهایی که داشت بارها خبرنگار تسنیم را مورد خطاب قرار داد که این غرفه متعلق به واحدی است که تعطیل بوده و امروز احیا شده است و شاهد تولید خوب و باکیفیت آن هستیم.

در بازدید استاندار همدان بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی آمادگی خود را برای اجرای فازهای توسعه اعلام کردند و استاندار همدان نیز بر حمایت‌های ویژه بانکی آنها تاکید و اعلام کرد و محدودیتی در زمینه حمایت از این واحدها وجود ندارد.

اشتغالزایی 150 نفری در صورت پرداخت تسهیلات به فاران شیمی همدان

مدیرعامل کارخانه فاران شیمی همدان در جریان بازدید استاندار همدان از غرفه این واحد گفت: سال گذشته با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی اشتغال واحد را از 90 نفر به 170 نفر افزایش دادیم.

وی افزود: اگر 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای خط تولید جدید به کارخانه پرداخت شود می‌توان اعلام کرد که 150 نفر اشتغالزایی جدید نیز به همراه خواهد داشت.

محمدناصر نیک بخت استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه از ابتدای راه‌اندازی این واحد پیگیری‌های لازم را داشتم، گفت: مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به این واحد وجود نداشته و همکاری لازم نیز صورت می‌گیرد.

استاندار همدان در غرفه کارخانه شیر آشیان صنعت همدان نیز حاضر شده و از نزدیک با تولیدات این واحد تولیدی که در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند، آشنا شد.

تولید انحصاری قطعه موردنیاز ایران خودرو در همدان

مدیرعامل این واحد تولیدی در جریان بازدید استاندار همدان گفت: در سال‌های گذشته محصول تولیدی کارخانه به نام «استپرموتور» به ایران خودرو تحویل شده و آنها این قطعات را به اروپا ارسال می‌کردند که با برند اروپایی بسته‌بندی شده و دوباره وارد کشور می‌شد.

امیرحسن مسعودیان تصریح کرد: از دو سال گذشته این روند قطع شده و «استپرموتور» به عنوان کالای انحصاری و با برند کارخانه تولید و عرضه‌ می‌شود.

وی درباره پرداخت هزینه‌های محصولات توسط خودروسازان نیز گفت: ایران خودرو مطالبات کارخانه را برای این کالای تولیدی پرداخت می‌کند چراکه تولید آن انحصاری بوده و باید به صورت دائم نیاز خود را تامین کند.

آغاز پرداخت تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به واحدهای تولیدی

استاندار همدان در جریان بازدید از واحدهای مختلف تولیدی اظهار داشت: خوشبختانه فضای توسعه صنایع کوچک، مادر و تبدیلی در همدان فراهم بوده و انتظار می‌رود بخش خصوصی ورودی خوبی داشته باشد چراکه دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه اعمال می‌کند.

محمدناصر نیک بخت با تصریح بر اینکه مشکلی در پرداخت تسهیلات بانکی به وحدهای تولیدی در همدان وجود ندارد، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای همدان مصوب شده که معرفی واحدهای تولیدی به بانک‌ برای دریافت تسهیلات آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل در همدان شده است، تصریح کرد: 20 واحد حاضر در این نمایشگاه واحدهای تولیدی تعطیلی بودند که احیا شده و امروز به تولید رسیده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار