مدیرکل تعاون خراسان جنوبی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالای 30 درصد است.
کد خبر: ۱۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 26 January 2016
محمد سنجری در مراسم افتتاح نخستین واحد دانشگاهی کشور با مجوز مرکز اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در محل موسسه آموزش عالی پیروزان شهرستان فردوس، اظهار داشت: آموزش، خلاقیت، نوآوری و اشتغال از جمله ویژگی‌های مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی فردوس است.

وی، راه‌اندازی مرکز کارآفرینی را کمک به توسعه اشتغال کشور دانست و افزود: امروز اگر بخواهیم معضل بیکاری را در کشور حل کنیم باید نگاهی که در خانواده‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه جوانان حتماً از طریق کارمندی به اشتغال برسند را عوض کنیم چرا که این تفکر و نگاه اشتباه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیار بالا است و از مرز 30 درصد نیز عبور کرده است و این در حالیست که همه ما در قبال اشتغال جوانان این منابع ارزشمند کشور مسئول هستیم.

سنجری یکی از راه‌های کمک به توسعه اشتغال جوانان را توسعه فرهنگ کارآفرینی دانست و یادآور شد: باید با راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، راه و حرکت به سمت تولید، اشتغال و نوآوری را به جوانان نشان داد.

وی با اشاره به رفع تحریم‌ها و توافق برجام، گفت: با اجرای برجام شرایط کشور به‌طور 100 درصدی تغییر می‌کند و بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال برطرف می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، مهم‌ترین خلأ بازار کار و عامل اصلی بیکاری را عدم آگاهی مراکز دانشگاهی از فرصت‌هایی که برای اشتغال جوانان در جامعه وجود دارد عنوان کرد و افزود: کارآفرینی هنر ورود به بازار کار و ارتقای ریسک‎پذیری است.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال باید نقاط ضعف و قوت به خوبی شناسایی شود، تصریح کرد: در طول 37 سال گذشته بسیاری از کارهایی که انجام شده یا مبتنی بر کار علمی نبوده و یا از فرصت‌ها، منابع و توانایی‌ها به خوبی استفاده نشده و در نتیجه اشتغال پایداری ایجاد نشده است.

محمدرضا رجبی‌مقدم یادآور شد: امروز فرهنگ کار به جای تقویت به سمت نابودی پیش می‌رود و جوانان امروزی چندان اهل کار و تلاش نیستند و در واقع فرهنگ کار که در گذشته وجود داشته است، امروز از بین رفته و تا زمانی که بازار محوری را سرلوحه کار خود قرار ندهیم، به وضعیت مطلوبی دست نمی‌یابیم.

راه‌اندازی دانشکده علوم انسانی در فردوس

رئیس موسسه آموزش عالی پیروزان فردوس نیز گفت: این موسسه با توجه به رویکرد وزارت علوم مبنی بر تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه‌ها برای رفع معضل بیکاری به ویژه در افراد تحصیل‌کرده اقدام به اخذ مجوز مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده است.

حمید عبداله‌زاده افزود: با راه‎‌اندازی این مرکز، دانشگاه پیروزان فردوس به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در بین تمامی دانشگاه‌های ایران به ارائه خدمات کارآفرینی به دانشجویان و کارآفرینان منطقه از طریق مرکز می‌پردازد.

وی هدف از ایجاد این مرکز را تقویت بخش خصوصی، حمایت مادی و معنوی از کارآفرینان، شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و کارآفرینی استان و ارائه مشاوره به کارآفرینان و فعالان عرصه کار و تولید عنوان و تصریح کرد: تاکنون هیچ دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در کشور موفق به اخذ این مرکز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشده و این موسسه  نخستین واحد دانشگاهی در کل کشور است که برای دایر کردن این مرکز مجوزهای لازم در این حوزه را اخذ کرده است.

عبداله‌زاده یادآور شد: دانشکده علوم انسانی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در سال تحصیلی جاری است که پس از پیگیری‌های زیاد با کمک مسئولان شهرستان موفق به اخذ آن شده و هم اکنون در حال درخواست رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز منطقه برای این دانشکده از دفتر گسترش وزارت علوم هستیم.

وی گفت: برای راه‌اندازی و تجهیز مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی دانشگاه پیروزان فردوس بیش از 30 میلیون تومان هزینه شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار