نماینده رشت پاسخ می دهد ؛
سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ و تمایزش با سیاست رهاسازی در چه است؟ شاید بتوان گفت، تولید «خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر» اساس سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب بدان اشاره شده است.
کد خبر: ۱۷۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 29 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ و تمایزش با سیاست رهاسازی در چه است؟ شاید بتوان گفت، تولید «خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر» اساس سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب بدان اشاره شده است.

تابناک: عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با انتقاد از برخی توهین‌ها به هنرمندان، تصریح کرد:رفتار گروهی قانون‌شکن که به دلواپسان مشهور هستند و اقدام آنها به تجمع یا هر رفتار قانون‌شکنانه دیگر، بوی خیانت و ایجاد تشنج در جامعه در آستانه انتخابات می‌دهد.

به گزارش تابناک گیلان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با ابراز تاسف از رفتارهای غیرقانونی و عاری از اندیشه و اعتدال در برخورد با برخی از هنرمندان، گفت: در آستانه دو انتخابات مهم در کشور، هر گونه اقداماتی که جامعه را به تشنج و درگیری بکشاند هدفی جز تشویش فضا نخواهد داشت، آن هم برای موضوعاتی سخیف و بی‌پایه و اساسی که به هیچ عنوان محلیت ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانوی بازیگری که دیگر سن و سالی از آن گذشته برای شرکت در مراسمی مرتبط با فیلمش کاملا قانونی به یک شهر رفته، در حالی که این بانوی هنرپیشه هیچ نوع مشکل اخلاقی و پوششی نداشته است بنابراین رفتار گروهی قانون شکن که به دلواپسان مشهور هستند نمی‌تواند قابل پذیرش باشد و اقدام آنها به تجمع یا هر رفتار قانون‌شکنانه دیگری بوی خیانت و ایجاد تشنج در جامعه در آستانه انتخابات می‌دهد.






وی افزود: متاسفانه به کار بردن کلماتی با بار معنایی خاص مانند «عزای عمومی اعلام شود» علاوه بر اینکه نشان از بی‌فکری دارد سوءاستفاده به منظور تحریک جوانان و اذعان عمومی برای رسیدن به اهداف پنهان محسوب می‌شود.  

جعفرزاده با تاکید بر اینکه جامعه ایران در آستانه دو انتخاب بسیار بزرگ است، به خانه ملت گفت:نباید اجازه داد جامعه توسط افرادی تندرو، در فضای دو قبطی قرار گیرد تا انتخابات را به سلامت پشت سر گذاریم و آنچه مشخص است رفتارهای ناشایست جامعه را وارد تنش و افزایش اختلافات سیاسی می‌کند که به صلاح هیچ کس نیست.

وی افزود: آزار جامعه آرام هنرمندان به سود چه کسانی است؟ و چرا باید به بانویی که نقش آفرینی وی در بسیاری از آثار شاخص هنری را دیده و به خاطر سپرده ایم، توهین شود؟ لذا این سناریوهای دروغین تنها برای تشویش جامعه در آستانه انتخابات نوشته شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه باید به خودسری‌ها پایان داد، اضافه کرد: چنین رفتارهایی در شهر سهراب سپهری نشان از افت شدید اخلاقی و اجتماعی است و باید با خاطیان برخورد شدید شود چراکه نباید اجازه داد با اصحاب هنر و سینما چماقی رفتار کرد و اینگونه رفتارهای سخیف باعث شرمندگی می‌شود.

عضو کمیسیون رسانه و هنر مجلس در پایان عنوان کرد: بنده این موضوع را در مجلس مطرح و پیگیری و به شخصه از جامعه هنری و سینما به خاطر سهل‌انگاری مسئولان و عدم برخورد با خودسرها عذرخواهی می‌کنم.

در هفته گذشته یکی از بازیگران زن فیلم «یحیی سکوت نکرد» که برای حضور در نشست نقد و بررسی به کاشان رفته بود، مورد فحاشی و توهین و تهاجم برخی از افرد قرار گرفت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار