استاندار ایلام از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه تلمبه ای سد سیمره و افتتاح آن در آینده نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۱۷۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 03 February 2016
استاندار ایلام از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه تلمبه ای سد سیمره و افتتاح آن در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی ایستگاه های پمپاژ آب اراضی روستاهای تلخاب، زید و زارنگوش اظهار کرد: آبگیری کامل و بهره برداری از ایستگاه های تلمبه ای ذخیره ای نقش بسیار تعیین کننده ای در رونق فعالیت های کشاورزی اشتغال زایی و تولید برق از این سد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تمدنی شهرستان بدره و استان ایلام است، افزود: شهرستان بدره پتانسیل و ظرفیت خوبی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی با توجه به دارا بودن منابع آبی و خاکی فراوان دارد و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان بدره باشیم.
*** شهرستان بدره در دهه فجر شاهد افتتاح و کلنگ زنی 10 طرح خواهد بود
فرماندر بدره در دومین روز از دهه مبارکه فجر گفت: همزمان با دهه فجر 10 طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال در شهرستان بدره کلنگ زنی یا بهره برداری می شود.
به گزارش تابناک ایلام؛کریم مراد حاصلی روز سه شنبه در سفر استاندار ایلام به این شهرستان برای افتتاح یا کلنگ زنی طرح های این شهرستان افزود: این طرح ها در زمینه های احداث و مرمت ساختمان های اورژانس، برق، مدرسه شش کلاسه شهرک ولی عصر(عج) و ایستگاه های پمپاژ تعدادی از روستا های صورت می گیرد.

*** آیین کلنگ زنی ایستگاه پمپاژ آب اراضی روستاهای تلخاب، زید و زارنگوش با حضور استاندار ایلام صورت گرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: این طرح شامل آبگیری 452 لیتر در ثانیه آب از رودخانه سیمره برای آبیاری 600 هکتار از اراضی روستا های منطقه است.
به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالرضا بازدار روز سه شنبه در این آیین کلنگ زنی ایستگاه پمپاژ آب اراضی روستاهای تلخاب، زید و زارنگوش اظهار کرد: 16 میلیارد ریال تا کنون برای خریداری و استقرار لوله های انتقال آب هزینه شده است.
وی با اعلام رقم 42 میلیارد ریال برای احداث ایستگاه، افزود: در مجموع برای بهره بردای از این طرح 225 میلیارد ریال هزینه می شود که 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
بازدار از آغاز مطالعات صید و صیادی، تشکیل تعاونی و پرورش ماهی در قفس از رودخانه سیمره خبرداد و یادآورشد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته امکان برداشت 2 هزار تن تولید آبزیان از دریاچه و یک هزار و500 تن از مخازن سد وجود دارد.

* افتتاح دبستان 6 کلاسه شهرک ولیعصر بدره
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این دبستان با 506 متر زیربنا و هفت میلیارد و 131 میلیون ریال اعتبار که شش میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت و مابقی توسط فرمانداری شهرستان تأمین شده است، پذیرای دانش آموزان خواهد شد.

* افتتاح ساختمان اداری شهرستان بدره

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در حاشیه این افتتاح گفت: این ساختمان با 600 متر زیربنا و شش میلیارد ریال اعتبار آماده خدمات رسانی به پنج هزار و 600 مشترک خواهد شد.

* دیدار با خانواده شهید غضنفری

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید در ادامه سفر به بدره با خانواده شهید حسن غضنفری که سال 1367 در مهران به شهادت رسید، دیدار و از پدر و مادر این شهید دلجویی کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید واحدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
تیتر خبر غلط انتخاب شده و پروژه تلمبه ذخیره ای سیمره از پروژه سدسیمره بزرگتر بوده و هنوز تصمیم گیری برای اجرای آن صورت نگرفته است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار