یکی از طرحهایی که از چند ماه پیش بمنظور کاهش بارترافیکی در خیابانهای شهر ایلام استارت زده شده است ،تعریض خیابانهای شهرایلام از طریق تجاوز به حریم پیاده روها وقلع وقمع درختان حاشیه خیابانها بوده که واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۷۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 03 February 2016
با افزایش حجم خودروها در شهر ایلام ،این سالها بافت قدیمی این شهر وخیابانهای کم عرض آن ،بدلیل حجم ترافیک تحمیل برآن روزهای سختی را پشت سر گذاشته است وهمزمان با تداوم این وضعیت ،کارشناسان حوزه ترافیک شهر طرح های متعددی را برای خروج از این حالت اجرایی نموده اند.

به گزارش تابناک ایلام،یکی از طرحهایی که از چند ماه پیش بمنظور کاهش بارترافیکی در خیابانهای شهر ایلام استارت زده شده است ،تعریض خیابانهای شهرایلام از طریق تجاوز به حریم پیاده روها وقلع وقمع درختان حاشیه خیابانها بوده که واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.

موضوع قطع درختان حاشیه خیابانها که زیباسازی شهر ووضعیت زیست محیطی این شهر را نشانه گرفته است ،به دغدغه اصلی دوستداران محیط زیست استان مبدل شده است به نحوی که هر از گاهی در سطح رسانه ها وشبکه های اجتماعی شاهد موضعگیری هایی از این دست هستیم ،هرچند این موضعگیری های کوچکترین تاثیر در روند کاهش درختان نداشته وشهرداری با قدرت  تمام درحال پیشبرد طرحهای تعریض خیابان درسطح شهرایلام است.

واکنش ها به قطع درختان سطح معابر ایلام ،این بار داد مرد درختی ایران را نیز در آورده است،مرد درختی ایران دراین باره می گوید : شهرداری ایلام در جابجایی درختان دقت لازم را داشته باشد تا با روش کارشناسی مانع مرگ ریه‌های شهر مملو از ماشین شود.

«مهدی نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه ایلام، اظهار کرده است : هرچند شهر ایلام روز بروز بزرگ‌تر و جمعیت آن و به‌تبع تعداد ماشین‌های آن اضافه می‌شود اما چرا باید قربانی این تغییر قطع درختانی باشد که پاسدار محیط‌ زیست هستند.

وی ادامه داد: در اینکه گنجایش خیابان‌های ایلام کم است و در بیشتر خیابان‌های شهر ترافیک وجود دارد، شکی وجود ندارد ولی باید اگر کارهای توسعه خیابان‌ها صورت می‌گیرد باید اول در جابجایی درختان دقت شود تا این سرمایه‌های بی‌نظیر شهر پس از جابجایی خشک نشوند.

نظری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، خوشبختانه دانشمندان موفق به اختراع ماشین‌آلات مخصوصی در این خصوص شده‌اند که می‌توانند جابجایی درختان را با کمترین احتمال خشکیدگی انجام دهند و لذا با توجه به موجود بودن این لودرها در شهرداری تهران، انتظار می‌رود مسئولان شهرداری ایلام با رایزنی با مسئولان شهرداری تهران، با اجاره کردن یک دستگاه از آن ماشین‌آلات، ضمن جابجایی راحت درختان و انتقال آن‌ها به خیابان‌های دیگر، از نابودی این سرمایه عظیم محیط زیستی در استان جلوگیری کنند.

«غلامرضا ابدالی» معاون محیط‌ زیست ایلام نیز گفت: برداشتن درختان برای تعریض خیابان یک عمل بین بد و بدتر است و چاره جز آن وجود ندارد.

ابدالی با تأکید بر اینکه خیابان‌های ایلام مربوط به 50 سال گذشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون خودروها در شهر ایلام چاره‌ای جز برداشتن درختان برای رفع گره ترافیکی وجود ندارد اما خوشبختانه در جابجایی درختان دقت کافی صورت می‌گیرد.

اما بهتر است معاون محیط زیست ایلام به جای حمایت از این عمل شهرداری ایلام وهمنوا شدن با آنان ،قدری به وظیفه ذاتی سازمان تحت مدیریت خود بیاندیشدوبجای حمایت واظهار همدردی با دوستداران محیط زیست لااقل با این اظهاراتشان نمکی بر زخم آنان نپاشد!وبه این سوال پاسخ دهد که کدامین جابجایی درخت در سطح شهر ایلام با دقت انجام میگیرد که این چنین خوشبینانه به موضوع می نگرند؟!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار