معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مدیریت مسجدی دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: اندیشه شورایی شدن رهبر در نظام الهی جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۱۷۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 04 February 2016

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مدیریت مسجدی دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: اندیشه شورایی شدن رهبر در نظام الهی جایگاهی ندارد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه تنها با 22 بهمن نمی‌شود حق انقلاب و شهدا را ادا کرد، اظهار کرد: در روایات و احادیث نبوی در بخش مربوط به آخرالزمان، بخشی مربوط به دل‌نگرانی‌های پیامبر خداست و بخشی نیز روایت امیدبخشی است که بیان می‌کند از مشرق زمین افرادی به پا خواهند خواست که بستر گیتی را برای قیام یار و فراهم شدن حکومت خدایی فراهم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اتصال به حکومت الهی امام زمان(عج) است، افزود: ما در دوره انتظار هستیم به طوری که باور عمومی بر این است که انتظار آمدن حضرت مهدی (عج) را می‌کشیم در حالی که واقعیت قضیه چیزی دیگر است زیرا حضرت امام حی و حاضر هستند و ایشانند که منتظر امت و یاران هستند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه افرادی که ادعای عشق و مودت دارند به یاری حسین زمان، مهدی فاطمه بشتابند، تصریح کرد: یاران حضرت مهدی افرادی هستند که ایمان و اعتقاد آنان چون کوه سخت است و با هر گردبادی تکان نمی‌خورد چرا که ریشه دارند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) الگو ارائه داده و نهضت او پیش‌نیاز نهضت مهدی (عج) است، ادامه داد: امام حسین (ع) گیتی را برای فرزندش مهدی آماده می‌کند به طوری که همه جای عالم باید فریاد یا حسین (ع) یک صدا شنیده شود.

علیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی امام روح‌الله در جبهه آماده‌سازی جهان برای ظهور تعریف می‌شود، خاطر نشان کرد: رمز پیروزی و راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در همین حقیقت نهفته است و ریشه‌ای در عمق تاریخ دارد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی پشتوانه‌ای چون مجاهدت و ایثارهای انبیاء الهی، بعثت و غدیر دارد و ریشه آن در اندیشه توحیدی و اسلام عزیز است، گفت: امام راحل مهمترین و اولین و آخرین دغدغه‌اش اسلام بود به طوری که جرقه اولیه انقلابش هم بر این اصل قرار گرفت.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ریشه 22 بهمن 57 در سال‌های 42 و 43 است، اظهار کرد: وقتی انجمن‌های ایالتی و ولایتی مطرح شد و شرط اسلام برداشته شد، امام از قم برخاست و با خروش قم لرزه بر اندام حکام وابسته به طاغوت مستولی شد.

وی افزود: افرادی که دل در گرو غرب و استکبار داشتند، شبانه به خانه حضرت امام ریختند و ایشان را دستگیر کرده و به تهران منتقل کردند؛ به طوری که امام هشت ماه در زندان بود اما زندان هم در مقابل روح خدا به زانو درآمد.

علیزاده با تأکید بر اینکه امام پس از آزادی تا به قم رسیدند دوباره مجاهدت خود را آغاز کردند، تصریح کرد: در این حال توطئه دشمن نیز ادامه داشت تا به کاپیتولاسیون رسید که تحقیر ملت ایران را دنبال می‌کرد، طرحی که بر مبنای آن اگر مستشاران خارجی، به شاه مملکت توهین و یا به ناموس کشور تعرض می‌کردند؛ مصونیت داشته و به کشور خود بازمی‌گشتند که ممکن بود در آنجا هم مجازات نشوند.

وی با بیان اینکه اگر پیش از انقلاب به ما دو جنگنده هم می‌فروختند، همه آن در اختیار خودشان بود، ادامه داد: هیچ چیز در اختیار ما نبود و در زمانی که غارتگری‌ها، دشمنان را ارضا نکرد، به گرفتن حق توحش روی آوردند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از نسل جوان خواست تا محورهای انقلاب را مورد مطالعه و مداقه قرار دهند و خاطر نشان کرد: پدران خاطرات انقلاب را به نسل جدید منتقل کنند چرا که مشاهده می‌شود امروز در فضای مجازی شاه را زنده می‌کنند و برخی فکر می‌کنند آن زمان خبر خاصی بوده است در حالی که انقلاب روح الله ملت را آقا و عزیز کرد.

وی گفت: امروز هر چه داریم، از آن خودمان است و استقلال واقعی در کشور وجود دارد، به همین دلیل تا عمر داریم و نسل‌های آینده باید سپاسگزار امام راحل باشند.

علیزاده با اشاره به اینکه اسلام به ملت ایران هویت داد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نه تنها ایران را زنده کرد بلکه مظلومان جهان را رمق بخشید، این نکته را تنها ما بیان نمی‌کنیم بلکه متفکران غربی چون میشل فوکو می‌گویند"انقلاب ایران تا 100 سال آینده جهان و غرب را نشانه گرفته و جهان را روح بخشیده است".

وی با بیان اینکه این روح از آموزه‌های مکتب اسلام بوده و نباید فراموش شود و همین رمز ماندگاری انقلاب است، افزود: امروز تنها نگرانی ما باید این باشد که از هویت انقلابی خود زاویه نگیریم چراکه هر زمان این اتفاق روی داد، متضرر شدیم.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه جرقه اولیه انقلاب در مسجد زده شد، تصریح کرد: مسجد هویت دینی مردم ما، آموزه و فرهنگ دینی، روحانیت و حوزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه روحانیت پیشگام و خط شکن انقلاب بودند، ادامه داد: امروز مسجد و مسجدی باید در مدیریت جامعه نقش داشته باشند و باید به مسجد برگردیم تا نگرانی‌ها کاهش یابد.

علیزاده با تأکید بر اینکه در حکومت اسلامی باید با نگاه مسجدی و مکتبی مدیریت کرد، گفت: به دنبال تحقق صد در صدی اسلام بودن بی‌راه نیست هر چند ممکن است ایده‌آلی باشد اما می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم تا دغدغه‌های آسیب‌های اجتماعی، نفوذ، تهاجم فرهنگی و ... را نداشته یا کمتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از دشمن جز دشمنی توقعی دیگر نمی‌توان داشت، اظهار کرد: همه چیز را نمی‌توان تقصیر دشمن گذاشت، هر چند تأثیرگذاری رسانه از ورای مرزها است اما ما باید طوری واکسینه کنیم که اگر 100 سال هم طی شود، مشکلی بروز نکند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از برگزاری اردوهای مختلط، افزود: این تفکر که "بگذارید جوانان، جوانی کنند"، بزرگترین خیانت در حق آنان است چراکه در جوانی و نوجوانی باید سیستمی اعمال شود که شخصیت آن‌ها اسلامی تربیت شده و شکل بگیرند.

وی با بیان اینکه آیا از دشمنی که از ملت سیلی خورده و کینه به دل گرفته، انتظار داریم ما را نوازش کند؟ خطاب به افراد ساده‌لوح تصریح کرد: آیا می‌خواهید با گفت‌وگوی تمدن‌ها و مذاکره کار را پیش ببرید، در حالی که آن‌ها تا از آرمان‌های خود عقب نشینیم، دست از سر ما برنخواهند داشت.

علیزاده با اشاره به اینکه ایمان یکی از مهمترین مولفه‌های پیروزی ملت ایران است، ادامه داد: اگر ما یک قدم عقب‌نشینی کنیم و آنها نیز یک قدم عقب بروند، برد ـ برد محقق می‌شود، اما شما وقتی یک قدم عقب بروید، آن‌ها 10 قدم به پیش می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه چطور ما دل بستیم که آمریکای سیلی‌خورده از ملت ما، تحریم‌ها را لغو کند؟ خاطر نشان کرد: آنها از منطق ایران و از اینکه اسلام ناب، قدرت اول منطقه شود، هراس دارند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اگر خواص از مدار خارج شود، امت به فساد کشیده می‌شود، گفت: دشمن به دنبال دشمنی بوده و می‌خواهد ما از اقتدار عزت، علم و... فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه در زمانی کسی جرأت نمی‌کرد که نسبت به آمریکا کمترین اظهار نظری کند، اظهار کرد: امروز پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس آمریکا را تحقیر می‌کنند.

علیزاده با تأکید بر اینکه دشمن دوست دارد، ما را غفلت فرابگیرد و به همین دلیل گرگ‌صفتان به صف ما می‌زند، افزود: اگر فتنه 88 به مقاصد شوم خود می‌رسید، امروز چیزی برای ما باقی نمی‌گذاشتند و شهدا را از خاک بیرون می‌کشیدند، که چرا جنگیدند و بعد از فتح خرمشهر به جنگ ادامه دادند و شهید همدانی‌ها را تخطئه می‌کردند!

وی با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه 88 آتش‌بازی می‌کردند دوباره دارند سرک می‌کشند و گمان می‌کنند خبرهایی هست، تصریح کرد: امروز معیار ما انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن است که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دشمن به دنبال این است که افرادی به مجلس بروند که انقلابی نباشند یا کم انقلابی باشند و یا ضد انقلاب باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما "تماشاچی" و "به من چه ربطی دارد"، نداریم، خاطر نشان کرد: ساکتین هم در جبهه مخالف انقلاب به حساب می‌آیند.

علیزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از تعبیر ظلم در فتنه 88 یاد می‌کنند، گفت: خواص بی‌بصیرت و بی‌درد خط آشوب‌های خیابانی را می‌دادند اما امروز عذرخواهی هم از آن‌ها ندیدیم.

وی با بیان اینکه سرنخ فتنه در دست آمریکا بود و در داخل هم افرادی به این ورطه افتادند، اظهار کرد: در زمان بنی صدر هم این فشارها بر شورای نگهبان بوددر حالی که این شورا سخت‌گیری نمی‌کند بلکه مُر قانون را در نظر می‌گیرد، اگر شورای نگهبان نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دشمنان آرزوی دو قطبی شدن در ایران را دارند تا خواص و غیرخواص و توده مردم رو به روی هم قرار بگیرند، افزود: دشمنان به دنبال این هستند بین مردم و رهبرشان اختلاف ایجاد کنند در حالی که هنوز سایه رهبر معظم انقلاب بر سر ماست برای آینده خط و نشان می‌کشند.

وی با بیان اینکه در نظام ولایی اندیشه شورایی شدن رهبر هم جایی ندارد، تصریح کرد: این فرمت به لحاظ مبنایی هم با نظام الهی منافات دارد، این حقیقت را از سیره ائمه اطهار نیز درک می‌کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه برخی به شورای نگهبان فشار می‌آورند که عوامل فتنه را چرا رد صلاحیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: این افراد معتقدند که برای شور و نشاط انتخابات و خواسته رهبر انقلاب مبنی بر حضور پرشور، شورای نگهبان باید فیتیله صلاحیت‌ها را پایین بکشد!!

وی با بیان اینکه در سال 88 با موج سبزی که راه انداختند سبزی انقلاب را کبود کردند، گفت: رقابت به شیوه‌های دیگر نیز می‌تواند باشد به طوری که کاندیداها اطلاعات خود را به مردم بگویند، دردها را بگویند و راهکار بدهند و رقابت جدی را دنبال کنند نه به سیاست بازی بپردازند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه اسلامیت و انقلابی بودن رمز پیروزی انقلاب بوده و ماندگاری آن را تضمین می‌کند، اظهار کرد: امید است مجلس‌هایی شکل بگیرد که در تراز انقلاب اسلامی باشد و نمایندگانی نترس، شجاع، بدون ملاحظه‌کاری و معامله‌گری در آن حضور داشته باشند تا قانون درست وضع کنند و چرخ مملکت به خوبی بچرخد.

وی در پایان تأکید کرد: باید نمایندگانی در مجلس ببینیم که کشور را به بیگانه نفروشند و دشمن به خودش اجازه ندهد که به میهن اسلامی نگاه چپ کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار