مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: 47 درصد ایلامی‌ها از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۷۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 06 February 2016
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: 47 درصد ایلامی‌ها از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛"محسن محمودی" امروز در خصوص این خبر اعلام داشت: اداره تامین اجتماعی در حوزه بیمه سه شعبه غیر دائم و 9 شعبه دائم در تمام شهرستان‌های تابعه استان ایلام دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در مجموع 190 نفر در این شعب مشغول کار و فعالیت هستند و به افراد بیمه شده و اعضای خانواده آنان در حوزه تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان ایلام دارای 97 هزار بیمه شده در حوزه تامین اجتماعی است که به این افراد بیمه شده اصلی اطلاق می‌شود. بیش از 17 هزار نفر مستمری‌بگیر در استان ایلام وجود دارد که شامل بازنشسته و از کارافتاده بوده و حدود 600 نفر نیز مقرری‌بگیر هستند.

این مسئول اضافه کرد: کل جامعه مخاطب تامین اجتماعی در استان ایلام نزدیک 270 هزار نفر است که حدود 48 درصد کل جمعیت استان ایلام را در بر می‌گیرد و در طول دولت تدبیر و امید حدود 18 درصد بیمه‌شدگان این سازمان در استان ایلام افزایش یافته است.

محمودی تصریح کرد: افزون بر این در این مدت نیز 15 درصد به تعداد مستمری‌بگیران این سازمان افزوده شده است. در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه‌ای در استان ایلام و در جامعه شهری 79 درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: این ضریب در میان شاغلین 64 درصد است، البته ضریب حمایتی این سازمان به 10 می‌رسد به این معنا که به ازای هر 10 نفر بیمه شده اصلی یک نفر مستمری‌بگیر داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 هزار و 500 نفر بیمه شده اصلی مشاغل آزاد هستند و بیش از 5 هزار نفر نیز از بیمه قالیبافان استفاده می‌کنند و نزدیک به 8 هزار نفر رانندگان درون و برون شهری هستند.

این مسئول اضافه کرد: 16 هزار نفر نیز بیمه شده در قالب کارگران ساختمانی ساماندهی شده‌اند و همه این افراد با معافیت دولت نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کرده‌‌اند که این افراد تنها با پرداخت هفت درصد حق بیمه از مزایای کامل بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در کل استان ایلام 6 هزار و 300 کارگاه فعال وجود دارد که بیمه شده تامین اجتماعی بوده و از این مزیت بهره‌مند هستند که در طول دولت تدبیر و امید 17 درصد به تعداد کارگاه‌های فعال استان اضافه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک که شعار اصلی این دولت است سازمان تامین اجتماعی فعالیت ویژه‌ای را آغاز کرده و در این راه پیشرو است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه در حال حاضر بیش از 80 درصد کارفرمایان در استان ایلام به صورت الکترونیکی با تامین اجتماعی ارتباط داشته و نسبت به پرداخت بیمه و دیگر نیازها اقدام می‌کنند./م


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار