قرار بوداین روزها و به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر وبه میمنت پییروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پهنای باند اینترنت در سطح استان ارتقاء یابد شاید با بهبود پهنای باند، تغییرات اساسی در سرعت اینترنت ایجاد شود ورضایتمندی کاربران را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۷۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 06 February 2016
ماههاست که سرعت اینترنت در استان ایلام از وضعیت نامطلوبی برخوردار است بنحویکه ارتباطات اینرتنتی در طول این مدت در نقاط مختلف استان ایلام خصوصا شهرستانها باعث بروز مشکلات فراوانی برای کاربران اینترنتی شده است ،هرچند نقاطی از شهرایلام وتعداد معدودی از شهرهای استان از اینترنت 3gبرخوردار شده اند اما هنوز بسیاری از نقاط استان از این فناوری پر استفاده بی بهره مانده اند.

به گزارش تابناک ایلام
،قراربود این روزها وبه مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر وبه میمنت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ پهنای باند اینترنت در سطح استان ارتقاء یابد شاید با بهبود پهنای باند، تغییرات اساسی در سرعت اینترنت ایجاد شود ورضایتمندی کاربران را در پی داشته باشد.

بالاخره امروز مدیر کل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام از افزایش پهنای باند اینترنت سه و نیم گیگابیت بر ثانیه در سطح استان خبر داد و گفت: با این افزایش مجموع پهنای باند اینترنت استان به هشت گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافته است.

رضا حسن بیگی درخصوص ظرفیت پهنای باندایلام اظهار کرد: تا دی ماه سال جاری ظرفیت پهنای باند استان پنج گیگا بیت بود که به مناسبت دهه مبارک فجر سه گیگا بیت اس ظرفیت استان افزایش یافت.
وی افزود: با این سطح ارتقا که به منظور افزایش سرعت و بهبود کیفی اینترنت کاربران صورت گرفت، درحال حاضر مجموع پهنای باند اینترنتی که مشترکین استان اعم از خانگی و تجاری استفاده می کنند به هشت گیگا بیت اس بر ثانیه رسیده است.
مدیر کل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام تاکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پهنای باند اینترنت در استان پنج گیگ افزایش یافته است که امیدواریم تا پایان سال نیز این روند افزایشی همچنان ادامه داشته است.
حسن بیگی با اشاره به اینکه 61 روستای استان به اینترنت متصل شده اند، یادآور شد: شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام تا پایان سال جاری عملیات اجرایی 440 کیلومتر شبکه فیبرنوری را با چهار برابر ظرفیت کنونی در قالب پروژه نور آغاز می کند که واگذاری
اینترنت پرسرعت به 242 روستای این استان از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مادر شبکه های مخابراتی کشور کلیه بسترهای زیرساختی جهت ارتباطات بین شهری،بین استانی و بین الملل را فراهم می کند.
حسن بیگی تاکید کرد: وضعیت کنونی شبکه ارتباطی و زیرساختی کشور با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست، قبل از انقلاب ایلام دارای یک سایت رادیویی آنالوگ با ظرفیت حدود 960 کانال جهت راهیابی ارتباطات مخابراتی استان به کرمانشاه بوده و از آن طریق به سایر نقاط مختلف کشور راهیابی می شد.
وی گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ارتباطات زیرساخت استان توسط 6 سایت پرظرفیت رادیویی دیجیتال و 780 کیلومتر شبکه فیبرنوری که ظرفیت هر تار فیبرنوری حدود چهار میلیون و 838 هزار کانال است که کلیه ارتباطات بین شهری، استانی و بین الملل را برقرار می نماید.
مدیر کل شرکت ارتباطات زیرساخت استان ایلام افزود: کلیه ارتباطات مشترکین استان از طریق مرکز سوئیچ راه دور زیرساخت (PC) با ظرفیت 24 هزار ترانک با اتصال به 22 مرکز SC و PC جهت ارتباطات داخل کشور و از طریق سه مرکز بین الملل (ISC) به خارج کشور برقرار می شود.
حسن بیگی تاکید کرد: پهنای باند دیتای استان (اینترنت ، اینترانت – MPLS و VPLS ) توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تامین و هم اکنون هشت گیگا بیت ظرفیت قابل واگذاری است و توسعه جدید زیرساخت تا سال آینده به 40 گیگا بیت اس افزایش خواهد یافت.
انتظار می رود افزایش پهنای باند اینترنت در استان عملا از کلافگی کاربران پرتعداد اینترنت در استان ایلام بکاهد وتغییرات در سرعت دسترسی به اینترنت در عمل به اثبات برسد زیرا تا لحظه تنظیم این خبر ،اتفاق خاصی در وضعیت سرعت اینترنت به وقوع نپیوسته ومشکلات سرعت کمافی سابق به قوت خود باقیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار