فرماندار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران از تایید صلاحیت 10 داوطلب برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 07 February 2016

فرماندار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران از تایید صلاحیت 10 داوطلب برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی روز یکشنبه درخصوص تاییدصلاحیت کاندیدهای حوزه انتخابیه دهلران اظهار کرد: از مجموع 27 داوطلبی که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بود در نهایت پس از سه مرحله بررسی ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان 10 نفر تایید صلاحیت شدند.
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره افزود: اعضای اصلی هیات های اجرایی مجلس دهم در این حوزه شامل 121 نفر عضو اصلی و 55 نفر عضو علی البدل است.
سبزی تاکید کرد: تعداد عوامل اجرایی انتخابات در مجلس نهم در این حوزه انتخابیه چهار هزار نفر بود که در دوره دهم پیش بینی می شود عوامل اجرایی با توجه به اضافه شدن دو بخش به این حوزه انتخابیه به چهار هزار و 200 نفر افزایش یابد.
وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان واجد شرایط در انتخابات مجلس نهم در این حوزه انتخابیه 114 هزار نفر بود ولی در این دوره پیش بینی می شود این تعداد به 118 هزار نفر برسد.
فرماندار دهلران یادآور شد: در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی تعداد ثبت نام کنندگان 17 نفر بود ولی در دوره دهم 27 نفر ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل از رشد بیش از 58 درصدی برخوردار است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس دهم از 28 بهمن تا 5 اسفند تعیین شده و نامزدهای انتخابات می توانند در مهلت قانونی هفت روزه خود نسبت به تبلیغات رسمی و قانونی اقدام کنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار