استاندار ایلام خبرداد: پنج روستای حوزه منطقه عرب رودبارشهرستان سیروان با توجه به قرار گرفتن در محدوده سد بزرگ سیمره جابجا و منتقل می شوند.
کد خبر: ۱۷۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 07 February 2016
استاندار ایلام خبرداد:پنج روستای حوزه منطقه عرب رودبارشهرستان سیروان با توجه به قرار گرفتن در محدوده سد بزرگ سیمره جابجا و منتقل می شوند.
به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و درجریان افتتاح طرح های عمرانی شهرستان سیروان در جمع شماری از محدوده عرب رودبار شهرستان سیروان خاطرنشان کرد: اهالی سیروان به خصوص عرب رودبار مردمی زحمت کش، تلاشگر و همواره همراه انقلاب و نظام بودند .
وی با ذکر طرح ها و فعالیت های انجام گرفته در این شهرستان در حوزه های مختلف زیر ساختی و عمرانی افزود: اما قرار گرفتن پنج روستای حوزه منطقه عرب رودبار درحوضه سد بزرگ سیمره باعث شده است که در سال های گذشته این محدوده سهم کمتری از طرح های عمرانی و اقتصادی داشته باشد که با جابجایی این روستاها باید این کاستی ها جبران شوند.
وی با تاکید بر ضرورت جابجایی این روستاها گفت: دستگاه های مسوول باید با بررسی دقیق قیمت کارشناسی ساختمان ها و زمین های کشاورزی این روستاها را محاسبه و خسارت های آنها را پرداخت کنند.
وی گفت: باید پیش بینی های لازم صورت گرفته و مکان مورد نیاز برای انتقال ساکنان این روستاها در نظر گرفته شود.
مروارید با اشاره به اهمیت و جایگاه تاریخی این محدوده در استان ایلام، بر لزوم استقرار اهالی و جابجایی این روستاها در اطراف شهر لومار به نحویکه هویت این منطقه حفظ شود تاکید کرد.
وی افزود: شاخص امید به زندگی در منطقه عرب رودبار باید روز به روز و در میان مردم تقویت شود و مسئولان نیز با فراهم کردن امکانات زیر ساختی زمینه رفاه مردم این شهرستان را فراهم کند.
وی از سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست : با همراهی مردم منطقه هیاتی را برای بررسی وضعیت مراتع و زمین های کشاورزی منطقه عرب رودبار تشکیل دهد.
وی همچنین خواستار بررسی دوباره حوزه آبگیرسد سیمره شد.
وی تاکید کرد: فعالیت های متعددی همچون پرورش ماهی و گردشگری می تواند در حاشیه دریاچه سد سیمره ایجاد شود که به رونق اشتغال و تولید بخش کشاورزی شهرستان سیروان منجر شود.
فرماندار سیروان نیز در این مراسم گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 10 طرح زیر ساختی، عمرانی و خدماتی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
مراد یگانه افزود: این طرح ها شامل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال کارگاه برنج کوبی، گاز رسانی به روستای سراب گور طوطی روکش آسفالت راه روستای پله کبود هلیلان مرکز اورژانس لومار و ساختمان امور مالیاتی شهرستان است که برای اجرای انها 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
بخش هایی از منطقه حاصلخیر عرب رودبار در 25 کیلومتری شهر لومار به علت قرار گرفتن در حوضه دریاچه سد سیمره احتمال می رود که با آبگیری سد سیمره زیر آب قرار گیرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار