درحالی که مردم افزایش 20 درصدی نرخ سرویس‌های مدارس اعم از خودروهای سواری و مینی ‌بوس‌ها برای سال تحصیلی 94 – 95 قبول کردند، اما برخی از مدارس این میزان را به سقف 50 درصد افزایش داده اند.
کد خبر: ۱۷۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 08 February 2016

درحالی که مردم افزایش 20 درصدی نرخ سرویس‌های مدارس اعم از خودروهای سواری و مینی ‌بوس‌ها برای سال تحصیلی 94 – 95 قبول کردند، اما برخی از مدارس این میزان را به سقف 50 درصد افزایش داده اند.

به گزارش تابناک همدان؛ بسیاری از والدین به دلایل مختلف از جمله امنیت تردد فرزندانشان، اقدام به گرفتن سرویس برای آنها می کنند و به هر حال توقع دارند انتظارات آنها از سرویس مدرسه برآورده شود.

تخلفات متعددی در این زمینه دیده شده است، به کارگیری خودروهای سواری برای سرویس دانش آموزان، افزایش کرایه سرویس ها در طول سال، مناسب نبودن خودرو حمل دانش آموزان، کثیف بودن سرویس ها و در برخی مواقع مشکلاتی که سرویس ها برای دانش آموزان ایجاد می کنند، را میتوان نام برد.

یکی از شهروندان در تماس های خود با تابناک همدان از نبود نظارت بر سرویس های مدارس ابراز گلایه کرد و گفت:دختر من پارسال در همین مدرسه درس می خواند، نرخ کرایه پرداختی ام ۳۶۰ هزار تومان بود اما امسال این میزان به ۵۴۰هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با ناراحتی گفت:سرویس ها در مقابل دریافتی خود از خانواده ها خدمت مناسبی را ارائه نمی دهند.برخی از سرویس ها بسیار کثیف و آلوده هستند.

مسئولان عنوان می‌کنند که تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا سرویس‌ها از استاندارد‌های لازم برخوردار باشند اما به نظر می رسد؛ مشکلاتی که خانواده ها با سرویس مدارس داشتند همچنان پا برجاست.

با توجه به اینکه فرزندان طی 9 ماهه تحصیلی توسط سرویس مدارس مسافت میان خانه و مدرسه را طی می‌کنند، باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

آنچه در این امر مهم است نظارت بر سرویس های مدارس است که باید مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها بتوانند با خیالی آسوده فرزندان خود را دست آنها بسپرند.

سرویس مدارس دانش‌آموزان شاید در ظاهر کاری بسیار ساده باشد، اما برای تامین امنیت دانش‌آموزان مستلزم همکاری چند دستگاه بوده و همچنین ایمنی این خودروها نیز بسیار مهم است. برخی از رانندگان به صورت شخصی به راه اندازی سرویس مدرسه اقدام می کنند.

شرکت‌ها و مالکین خودروها به ‌منظور ارائه خدمات سرویس مدارس موظف به تأمین خودروهای غیر فرسوده و مورد تائید سازمان تاکسیرانی و اتوبوس ‌رانی هستند، درحالی که برخی از این خودروها از لحاظ ایمنی مناسب نیستند و گاها ظاهری بسیار کثیف و آلوده دارند.

با توجه به حضور دانش‌آموز طی 9 ماه تحصیلی در سرویس مدارس، این موضوع یک فرصت آموزشی و تربیتی است که در این راستا باید صلاحیت رانندگان مورد تایید قرار گیرد.

مدارسی هستند که به نام راننده و به کام خود خانواده ها را مجبور به پرداخت و تسویه هزینه سرویس مدرسه در مدت دو یا سه ماه می کنند امابه رانندگان پولی پرداخت نمی شود و این خود نیز موجب کاهش خدمات سرویس ها به دانش آموزان شده است.

سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی ملزم به ارائه خدمات و کلاس‌های آموزشی به رانندگان سرویس‌های مدارس شده اند، حال سوال اینجاست آیا این کلاس ها برای رانندگان مفید بوده است، محتوای این آموزش ها چه میزان با رفتار رانندگان هم خوانی دارد؟

به نظر می‌ رسد؛ این تنها مشکل خانواده‌ها نیست و اختلافاتی در این باره بین فرمانداری، تاکسیرانی و انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش وجود دارد.

سامانه جامع هوشمند سرویس های مدارس در برخی استان ها راه اندازی شده است بهتر است با راه اندازی این سامانه در همدان تا حدودی از تخلفات رانندگان کاست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار