نشست هماهنگی برگزاری هفته قرآن و عترت ایلام در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهرستان با حضور کلیه اعضای شورای برنامه‌ریزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 08 February 2016
نشست هماهنگی برگزاری هفته قرآن و عترت ایلام در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهرستان با حضور کلیه اعضای شورای برنامه‌ریزی برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛"علی محمدنیاکان"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست با اشاره به‌ضرورت برگزاری باشکوه هفته قرآن و عترت در ایلام، اظهار کرد: هفته قرآن و عترت در استان بستری مناسب در راستای گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

وی، بابیان اینکه برگزاری هفته قرآن و عترت در استان بازخورد بسیار خوبی در میان اقشار مختلف مردم داشته است، یادآور شد: باید با همکاری همه اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، زمینه‌های برگزاری باشکوه این آیین با حضور و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما مشارکت گسترده مردم در برگزاری این آیین و گسترش دامنه این برنامه در بین اقشار مختلف مردم است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی جامعه قرآنی استان هنرمندان و اقشار مختلف مردم از برگزاری هفته قرآن و عترت در استان صورت گرفته است.

 

به گفته سرپرست معاونت قرآن و عترت استان ایلام تاکنون بیش از 6 هزار اثر در رشته‌های مختلف هنری، فرهنگی و قرآنی به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است که نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف مردم، فعالان قرآنی و هنرمندان این استان از برگزاری هفته قرآن و عترت استان ایلام است.


عظیم ایدی، تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری، فرهنگی و قرآنی و همچنین علمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان و تجلیل از فعالان و هنرمندان فعال در این زمینه و همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی ازجمله اهداف برگزاری این آیین است.

 

وی، خاطرنشان کرد: با مشخص شدن هیئت‌های داوران بخش‌های مختلف این هفته و جشنواره‌های قرآنی، بعد از مهلت ارسال آثار، داوری آثار ارسالی به‌زودی آغاز می‌شود و نفرات برگزیده بخش‌های مختلف در آیین اختتامیه این هفته در 17 اسفند سال جاری با حضور مسئولان موردتقدیر خواهند گرفت.

 

در این نشست مقرر شد که مراسم افتتاحیه و اختتامیه هفته قرآن و عترت استان ایلام در محل سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و همچنین مهمانان ویژه این دو مراسم، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت برگزار شود.

 

آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان ایلام 20 بهمن سال جاری است، جشنواره‌های شعر و ادبیات قرآنی، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی، مقاله و پایان‌نامه‌های قرآنی، انشاء نماز برای دانش آموزان، آواها و نغمات قرآنی، کتاب، فضای مجازی، عکس، فیلم، نمایشنامه‌نویسی و تئاتر و اجرای مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم در این هفته برگزار می‌شود./م




منبع:شبستان 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار