معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در اجرای پروژه های عمرانی به صورت تصادفی و نمونه ای و براساس استانداردهای موجود کنترل می شوند.
کد خبر: ۱۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 09 February 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در اجرای پروژه های عمرانی به صورت تصادفی و نمونه ای و براساس استانداردهای موجود کنترل می شوند.

به گزارش تابناک ایلام؛ شاپور پولادی عصر دوشنبه در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با هدف استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در اجرای پروژه های مختلف اجرا می شود.
وی افزود: هم اکنون در حال حرکت به سمت استفاده از مصالح ساختمانی که حداقل استانداردهای اجباری را داشته باشند در اجرای طرح های عمرانی هستیم و از این نظر نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی داریم.
پولادی تاکید کرد: با این وجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم لذا باید مسئولان و دست اندرکاران و مجریان پروژه های عمرانی توجه لازم را در این ارتباط داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه بهبود کیفیت طرح های عمرانی به منظور کاهش هزینه های تخریب و بازسازی دوباره آنها از مهمترین وظایف شورای فنی است، گفت: اجرای طرح های عمرانی دارای حساسیت ویژه ای است و باید کیفیت و ایمنی آنها به طور کامل رعایت شود.
وی یکی دیگر از وظایف شورای فنی را رفع سوالات، شبهات و اختلافات بین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران عنوان کرد و یادآور شد: در برخی موارد بین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران اختلاف هایی بوجود می آید که برای بررسی بیشتر به کمیته پیمان شورای فنی ارجاع می شوند و اعضای کمیته پیمان نیز بحث های کارشناسی لازم را در مورد این اختلاف ها انجام و نظرهای خود را در نشست های شورای فنی استان مطرح می کنند.
پولادی اضافه کرد: چهار کمیته نظارت، پیمان، آموزش و کنترل مصالح زیرمجموعه شورای فنی استان هستند و به منظور جلوگیری از توقف اجرای پروژه های عمرانی هر گونه مشکل در اجرای پروژه ها به این کمیته ها ارجاع می شود.
وی گفت: به منظور کارآمد شدن تصمیم های شورای فنی استان، متخصصان و ناظران ماهر بر روند اجرای پروژه های عمرانی و همچنین کیفیت مصالح ساختمانی نظارت می کنند.
در این نشست چهار مورد اختلاف دستگاه های اجرایی با پیمانکاران مطرح و پس از بحث و تبادل نظر اعضا، تصمیم لازم در مورد آنها گرفته شد.
همچنین درخواست چهار دستگاه اجرایی استان ایلام در مورد تغییر اعتبارهای استانی از پیمانی به امانی مطرح شد که با توجه به ماهیت درخواست ها مورد موافقت اعضای شورای فنی قرار گرفت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار