معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: هر گونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها در فضاها و شبکه های مجازی رصد و نظارت می شود.
کد خبر: ۱۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 11 February 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: هر گونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها در فضاها و شبکه های مجازی رصد و نظارت می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛جعفر داراب خانی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان ایلام افزود: از طریق مراجع ذیصلاح بر فعالیت شبکه های مجازی و محتوایی که در این فضاها رد و بدل می شود نظارت می کنیم و در صورت مشاهده هر گونه محتوایی که حاوی توهین، تهدید، افترا و نشر اکاذیب باشد، برخورد قانونی اعمال می شود.
وی از همه کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند خواست تا در رد و بدل پیام ها، تصاویر، صوت ها و کلیپ ها دقت نظر داشته باشند چرا که هر گونه تهیه و انتشار و رد و بدل کردن مطالبی که حاوی توهین، تهدید، نشر اکاذیب، افترا باشد، پیگرد قانونی برای ارسال کننده و تهیه کننده دارد.
داراب خانی همچنین به اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط این ستاد اشاره کرد و یادآور شد: جلسات متعددی با رویکرد آموزشی برای مجریان انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان همچنین دوره آموزشی برای قضات رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی ویژه ضابطین دادگستری با هدف آشنایی بیشتر با مقررات مربوطه تاکید کرد: مقرر شد تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگاه آموزشی برای اصحاب مطبوعات و مدیران سایت ها نیز برگزار شود.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات استان ایلام گفت: مصوبات این ستاد بر پایه اهداف ابلاغی سیاست های مندرج در بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر ارتقای آگاهی های عمومی و اختصاصی برای همسو سازی فعالیت ها بر اساس مقررات مصوب است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار