عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: پیگیری طرح نفوذ به دلیل ناتوانی دشمن در رویارویی صریح و دشمنی آشکار است.
کد خبر: ۱۸۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 18 February 2016

عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: پیگیری طرح نفوذ به دلیل ناتوانی دشمن در رویارویی صریح و دشمنی آشکار است.

به گزارش فارس، جمشید قاسمی در مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پس از پسابرجام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان با اشاره به بحث نفوذ توجه و حساسیت مردم و مسئولان را به این موضوع خواستار شدند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث نفوذ دیدگاه مقام معظم رهبری فراتر از دیدگاه ما است گفت: دشمنان نفوذ را از طریق سیاسیون ظاهرالصلاح، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پیگیری می‌کنند که باید مراقب بود.

عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج شهرستان همدان افزود: پیگیری طرح نفوذ به دلیل ناتوانی دشمن در رویارویی صریح و دشمنی آشکار است و باید به این مهم آگاه باشیم که دشمن از رویارویی با جمهوری اسلامی خسته شده است، پس باید به ایستادگی خود امیدوار باشیم.

وی نفوذ را فاقد علائم و یا سر و صدای خاصی دانست و با بیان اینکه خاصیت نفوذ خاموش بودن آن است، گفت: دشمنان در پی براندازی انقلاب‌ اسلامی هستند.

قاسمی یادآور شد: دشمن با خفه کردن انقلاب‌ها در نطفه، گماردن مزدوران در انقلاب‌ها و با سرمایه‌گذاری بر اهداف و آرمان‌های انقلاب‌ها سعی بر سرکوبی و نابودی انقلاب‌ها دارد که انقلاب اسلامی نیز از آن جمله است.

وی نفوذ را استحاله و دگرگون کردن اصل هدف برشمرد و تصریح کرد: نفوذ دارای ابعاد فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است که نفوذ فرهنگی، فکری و سیاسی پراهمیت‌تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی است.

رئیس کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج شهرستان همدان ادامه داد: دشمن در نفوذ فرهنگی سعی بر مخدوش کردن باور‌ها و اعتقادات افراد و ایجاد نفوذ دارد که بسیار خطرناک است.

وی تخریب ریشه‌ها در جنگ نرم را مطرح کرد و افزود: به نفوذ فرهنگی در قرآن نیز اشاره شده است، در پروژه نفوذ از شبیه‌سازی به خود، القای فرهنگ غربی، تغییر لباس و ایستادن دشمنان در کنار شما برای رسیدن به اهداف بسیار استفاده شده است.

قاسمی با اشاره به نفوذ فکری از صدر اسلام تاکنون تصریح کرد: دشمن از برخورد سخت خسته شده و به نفوذ روی آورده است، امروزه نیز با گذر زمان از ورژن‌های جدید برای نفوذ استفاده می‌کند.

وی به فتنه‌های دهه 80 اشاره کرد و گفت: فتنه‌های سال‌های 78 و 88 از آن جمله بود که رهبر معظم انقلاب از هشت ماه فتنه 88 سخت‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی یاد کردند.

رئیس کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج شهرستان همدان بیان کرد: برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند که بحث نفوذ جدی است پس وظیفه ما این است که مردم را نسبت به پروژه نفوذ آگاه کنیم تا با آگاهی در مقابل آن ایستادگی کنند.

وی تلاش برای شکست باور‌ها و اعتقادات مردم را اولین گام نفوذ برشمرد و یادآور شد: ایجاد پیوند‌ها و دست‌آویز‌های سست و پوسیده گام دیگر نفوذ است.

قاسمی رخنه در باور‌های دینی و فرهنگی را نفوذ فرهنگی دانست و تأکید کرد: تغییر در شعار‌ها و اهداف با حفظ صورت اما تغییر سیرت و باور‌ها نسبت به گذشته نیز از دیگر اهداف نفوذ فرهنگی است.

وی با اشاره به بستر‌های نفوذ فرهنگی خاطر نشان کرد: امروز پاشنه آشیل فشار غرب و دشمنان بر ما مشکلات و کاستی‌های اقتصادی است که باید در رفع آن‌ها تلاش کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج شهرستان همدان افزود: عدم برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت فرهنگی و غفلت مسئولان، فقدان تولیدات فرهنگی و هنری کافی و متناسب با فرهنگ بومی، کم‌توجهی زنان به جایگاه والای خود، ضعف‌های موجود در خانواده، مدرسه و جامعه، ضعف در تولیدات تلویزیونی و سینمایی، عدم بهره‌برداری کافی از ظرفیت‌های مساجد به عنوان کانون فرهنگ اسلامی و عدم بهره‌گیری کافی در اشاعه فرهنگ در فضای مجازی از دیگر بستر‌های نفوذ فرهنگی است.

وی تلاش برای تطهیر چهره فتنه‌گران و ایجاد فشار رسانه‌ای بر شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت‌ها را از راه‌های نفوذ در دهه 90 دانست و گفت: گره زدن حل مشکلات معیشتی مردم در ارتباط داشتن با آمریکا و غرب، مصون‌سازی نفوذ با تخریب افراد ضدنفوذ و انقلابی، بزک کردن چهره آمریکا و کشور‌های غربی و ترویج روحیه بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه به جای مسئولیت‌پذیری به ویژه در جوانان نیز از دیگر راه‌های نفوذ است.

قاسمی با اشاره به راهبرد‌های مقابله با نفوذ تصریح کرد: هوشیاری، اتخاذ مواضع سیاسی و مأیوس کردن دشمن از طریق قوی شدن و بیداری از راه‌های مقابله با نفوذ است.

وی ایجاد اختلاف بین مردم، بالا بردن سطح نارضایتی عمومی و کشاندن افکار به سمت احساس به تغییر را از اهداف نفوذ سیاسی برشمرد و ادامه داد: یکی از روش‌های نفوذ سیاسی نفوذ در قوه ادراک سیاسی مسئولان و تغییر دستگاه‌های محاسباتی آنان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار