مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: امسال خسارتی معادل 340 میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی سلماس وارد شده است.
کد خبر: ۱۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 17 February 2016

حبیب محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان سلماس، این شهرستان همواره در معرض بروز خسارت‌های متعددی است.

وی با اشاره به عمده خسارت‌هایی که به اراضی و باغات این شهرستان وارد می‌شود، سیل، تگرگ و سرمازدگی را از جمله بلایای طبیعی عنوان کرد که این شهرستان را درگیر خود می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس با اشاره به خسارت وارد شده به باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان، اعلام کرد: امسال خسارتی معادل 340 میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

این مسئول با بیان اینکه تولیدات دامی نیز از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در امان نبودند، اذعان داشت: امسال 80 میلیون ریال به تولیدات دامی شهرستان سلماس خسارت وارد شده است.

محسنی با بیان اینکه به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در این شهرستان با اداره کل هواشناسی هماهنگی لازم به عمل آمده است، اظهار داشت: در این راستا در صورت پیش‌بینی بروز بلایای طبیعی، به کشاورزان پیامک ارسال می‌شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود میزان این خسارت‌ها را کاهش داد، اعلام کرد: امسال نیز بیمه‌گری محصولات باغی در این شهرستان تا 30 بهمن ماه تمدید شده و امیدواریم باغداران نسبت به بیمه باغات خود در این فرصت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار