مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از وجود ذخیره ۲۵ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 23 February 2016

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از وجود ذخیره ۲۵ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای استان همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم،مرتضی عزالدین اظهار داشت: 3 سد استان همدان دارای ذخیره آب بوده و برای تامین آب شرب از آنها بهره‌برداری و برداشت انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه سد اکباتان همدان، کلان ملایر و سرابی تویسرکان در مجموع 25 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند که امیدواریم با بارش‌های فصل بهار و افزایش روان‌آب‌ها میزان آب ذخیره شده در این سدها افزایش یابد.

عزالدین با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌های امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است، اظهار داشت: البته باید مردم در زمینه مصرف آب باید صرفه‌جویی لازم را داشته باشند چراکه بارش‌های امسال کمبود بارندگی در سال‌های گذشته را جبران نکرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سد اکباتان همدان چهار میلیون و 500 هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که 13 درصد حجم سد اکباتان را پر کرده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 400 هزار مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان میزان ورودی سد اکباتان همدان را هزار و 157 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون هشت میلیون و 700 هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان همدان شده که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد اکباتان پنج میلیون و 600 هزار مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین آب شرب همدان 659 لیتر در ثانیه آب از سد اکباتان همدان برداشت می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب آب از سد اکباتان همدان برداشت شده است.

عزالدین اظهار داشت: وضعیت منابع آبی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته تغییر چشمگیری داشته و انتظار می‌رود مردم استان همدان نیز مصرف خود را متناسب با آن تطبیق دهند تا شاهد ایجاد مشکل در تامین آب نباشیم.

وی از آبگیری سد شنجور رزن در روزهای اخیر خبر داد و گفت: مراحل احداث بدنه سد شنجور رزن به اتمام رسیده و دریچه‌های آن نیز نصب شده است که در مراسم افتتاح پروژه‌های استان همدان به صورت ویدیو کنفرانس، عملیات آبگیری این پروژه نیز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تصریح بر اینکه در حال حاضر 200 هزار مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است، اظهار داشت: در حال حاضر روان‌آبی وارد این سد نمی‌شود ولی امیدواریم در فصل بهار میزان روان آب‌ها برای ذخیره پشت سد افزایش یابد.

وی درباره آخرین وضعیت سد گرین نهاوند نیز گفت: به دنبال این بودیم تا تخصیص آب شرب برای سد گرین گرفته شود و با پیگیری‌های انجام شده برای اثبات اینکه جنوب استان نیاز به آب شرب دارد با آب و فاضلاب کشور صورتجلسه‌ای امضا شد و به این نتیجه رسیدیم که چهار شهر جنوبی استان شامل اسدآباد، تویسرکان، ملایر و نهاوند کمبود آب شرب دارند.

عزالدین با بیان اینکه برای گرفتن تخصیص باید با وزارت نیرو جلساتی برگزار شود، عنوان کرد: اگر این موضوع حل شود مراحل فراخوان سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه سد گرین به روش فاینانس انجام می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار