درطول هفته جاری مردم استان ایلام با مشکلات ناشی از سه پدیده طبیعی متوالی دست به گریبان بوده اند ،درحالیکه مردم شهرهای مختلف این استان هنوز مشکلات ناشی از ورود ریزگردهها را سپری نکرده بودند از اواسط روز گذشته تند باد شدیدی نقاط مختلف استان رادرنوردید که باعث ایراد خساراتی هرچند جزیی به تاسیسات شهری وروستایی ودر ختان شد.
کد خبر: ۱۸۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 23 February 2016
درطول هفته جاری مردم  استان ایلام با مشکلات ناشی از سه پدیده طبیعی متوالی  دست به گریبان بودند ،درحالیکه مردم شهرهای مختلف این استان هنوز مشکلات ناشی از ورود ریزگردهها را سپری نکرده بودند از اواسط روز گذشته تند باد شدیدی نقاط مختلف استان رادرنوردید که باعث ایراد خساراتی هرچند جزیی به تاسیسات شهری وروستایی ودر ختان شد.

به گزارش تابناک ایلام ،روز گذشته که هنوز مشکلات ناشی از پدیده گردوخاک در استان ایلام فروکش نکرده بود ،تند باد شدیدی اغلب شهرهای این استان را درنوردید بنحویکه براساس اعلام کارشناسان سازمان هواشناسی سرعت این تند باد در بعضی از نقاط از 61کیلومتر بر ثانیه نیز تجاوز کرد این در حالی بود وزش این باد شدید، تشدید فعالیت چشمه های گردوغبار عربی را به دنبال داشت واز طرفی باعث خساراتی به تاسیسات شهری ودرختان شد.

درحالیکه باد شدید با  شدت وضعف کماکان  درحال وزیدن است از سوی دیگر بارش باران که از بامداد سه شنبه در بیشتر مناطق ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد، صبح امروز باعث آبگرفتگی معابر و خیابان های شهرایلام و باعث بروز مشکلاتی برای تردد عابران و خودروها شد.

شدت بارندگی به حدی است که روان آب کانال ها و جوی های سطح شهر بالا آمده و اکنون در حال ریزش به سطح معابر و خیابان های اصلی و فرعی شهر است، ورود روان آب به خیابان ها و معابر ایلام باعث اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه و حرکت خودروها شده است.
هواشناسی ایلام روز گذشته در اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در برخی مناطق استان بدنبال ورود سامانه بارشی کم فشار از اوایل بامداد امروز خبر داده بود.
بر پایه اعلام هواشناسی، بارش های این سامانه تا پایان وقت امروز ادامه دارد و از فردا چهارشنبه بتدریج تضعیف و از آسمان استان خارج می شود.
هواشناسی ایلام همچنین اعلام کرد فعالیت این سامانه کم فشار باعث کاهش دمای هوای استان بین پنج تا هشت درجه سانتی گراد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری می شود.



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار