کد خبر: ۱۹۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 02 March 2016


انتخابات برگزارشد و لرستانی ها به سیاق گذشته پرشور و با اشتیاق در این حماسه ی ملی شرکت کردند و مردم وظیفه ی خویش را به نیکوترین شکل ممکن باحضور حداکثری در پای صندوق های رای انجام دادند؛ اما در برخی از شهرها مجریان نتوانستد بسان گذشته عمل کنند و سبب رنجش مردم را فراهم نمودند.

مسئولین استانی همواره روی کوهدشت بعنوان شهری که شعله ی فانوس سیاستش سوزناکی و افروختگی بیشتری دارد حساب ویژه ای باز می کنند و حساسیت خاصی در چینش مهرها و مجریان انتخاباتی نشان می‌دهند؛ این بار هم جلسات و جلوه های پیش از موعد انتخابات حکایت از همین حرف داشت. از زمزمه های تغییر فرماندار تا خبر آمدن فرماندار ویژه و بازرس انتخاباتو تکذیب آن و معین فرماندار شدند اصلانی و … همه و همه دلالت بر این حساسیت و دریافت آن داشت.

با این همه، روز موعودفرا رسید و جمعه‌ی انتخابات آمد، اما مردمی که عادت داشتندهمیشه ساعت هشت صبح صندوق ها را سرافراز به رای خود کنند این بار هر یک در حوزه ای با بهانه ای در صف هامعطل ماندند، برخی ساعتی و بعضی ساعت و نیمی و شماری هم بیش از دو ساعت صبر کردند تا سرانجام سرصندوق ها گشوده شد و تعرفه های رای مُهر گردیدند و هر برگی را مِهر کاندیدی بنام خود کرد.

نگارنده نزدیک ساعت یازده به برخی از شعبات سطح شهر کوهدشت سر زدم و با مراجعینی برخورد کردم که شاکی و گله مند از وضع پیش آمده؛ خواستار انعکاس و رسانه ای کردن ماجرا بودند، آن ها اعتقاد داشتنداین تاخیر سازماندهی شده است و به منظور خاصی صورت گرفته،به همین خاطر همان دم پیگیر موضوع شدم ضمن مصاحبه با رای دهندگان سراغ مسئولین شعب رفتم وچند و چون قضیه را از آن ها جویا شدم متاسفانه پاسخ قانع کننده ای نیافتم، مسئولین یا پاسخگو نبودند یا حرف های ضد و نقیضی میزدند، برخی می گفتند دیر مهر به دست مسئول شعبه رسیده است، برخی ادعا می کردند صندوق دیر به دستشان رسیده، بعضی مشکلات رایانه ها و سیستیمی شدن انتخابات را دلیل می دانستند و بعضی هم با بیان این که بروید از فرمانداری بپرسید از پاسخگویی طفره می رفتند. نگارنده همان روز بعنوان خبرنگار بلوطستانبه فرمانداری رفتم ولی با این بهانه که تنها کسانی اجازه ورد به فرمانداری را دارند که کارتت تردد داشته باشند،

نگذاشتند به ساختمان فرمانداری وارد شوم، در این حین که با مامورین نگهبانی دم در صحبت می کردم،متوجه حضور فرماندار محترم درحیاط اداره شدم،ضمن سلام از اوخواستم به مامورین بگوید اجازه ورد بدهند تا نزدش روم و طرح موضوع کنم ایشان اظهار داشت: به بخشداری بروید و در آنجا برای خبرنگاران جایگاه تدارک دیده ایم، پاسخ سوال ها را در آنجا بگیرید. ناچار به آنحا رفتم، اما متاسفانه نه جای بود و نه جایگاهی برای خبرنگاران و نه کسی خود راپاسخگوی سوالاتشان می‌دانست.

به خاظر شلوغی و شرایط خاصی که آن روز و روز بعدش در کوهدشت حاکم بود و به منظور جولوگیری از ملتهب کردن جو جامعه، آن روزاز رسانه ای کردن موضوع چشم پوشیدم اما اکنون که بحمدالله فضا قدری آرام شده و التهابات فرو خفته و هیجانات کم شده،مناسب دیدم سوال مخاطبین راطرح کرده تا با پاسخ گویی مسئولین محترم واقعیت ها برای همگان روشن شود و مایه یدلخوری و رنجش مردم فراهم نشود. هر کسی در هر جایگاهی، چه اصحاب رسانه چه مدیران ادارات و چه مجریان انتخابات مردم را -چه سهوی یا عمدی- به نظام بدبین کنند مرتکب اشتباه و گناه بزرگی شده است.

گفتنی است جناب محمدی،فرماندار پرتلاش شهرستان کوهدشت،پیش تر درنشستی صمیمانه با با خبرنگاران شهرستان وعده داده بود که روز انتخابات میز خبر راه انداز می نماید و اصحاب رسانه بصورت لحظه به لحظه در جریان رخدادهای انتخابات قرار می گیرند.

محمد بساطی؛ مدیرمسئول نشریه بلوطستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار