رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 480 هزار رأس دام در شهرستان کبودراهنگ علیه بیماری‌های آبله و تب مالت واکسینه شده است.
کد خبر: ۱۹۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 15 March 2016

رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 480 هزار رأس دام در شهرستان کبودراهنگ علیه بیماری‌های آبله و تب مالت واکسینه شده است.

به گزارش فارس،علی نجفلو با اشاره به اجرای واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و افزایش سلامت و بهداشت عمومی جامعه اظهار کرد: در سال جاری بیش از 300 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله و 180 هزار رأس دام واجد شرایط علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون شده است.

وی افزود: در بهمن ماه سال جاری با توجه به شرایط ویژه بیماری تب برفکی همه دام‌های بزرگ و بخش قابل توجهی از دام‌های کوچک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ در خصوص واکسیناسیون بیماری هاری گفت: بیش از یک‌هزار و 200 قلاده سگ دارای صاحب علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی در ادامه در خصوص بازرسی مواد خام دامی در شهرستان گفت: بیش از سه اکیپ در سه بخش مرکزی، شیرین‌سو و گل‌تپه در حوزه عرضه مواد خام از قبیل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، کارخانجات مرتبط و مراکز جمع‌آوری شیر، به نظارت مداوم و بازرسی دائمی مشغول هستند.

نجفلو با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده طی سال جاری خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 600 مورد بازرسی مواد خام در طول سال جاری صورت گرفته که در همین راستا 6 واحد متخلف پلمب و 11 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی در ادامه افزود: در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، دو مرکز جمع‌آوری شیر، یک کارخانه سوسیس و کالباس، سه کارخانه خوراک دام و دو میدان دام فعال است.

رئیس دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به تشدید بازرسیها در ایام نوروز افزود: اداره دامپزشکی به صورت مداوم با یک اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار اقدام به بازرسی از مراکز مرتبط در ایام نوروز خواهد کرد.

وی در خصوص کشتار صنعتی دام اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 400 رأس گاو و 7 هزار رأس گوسفند طی سال جاری در کشتارگاه ذبح شده است.

نجفلو با اشاره به موقعیت حساس و توریستی غار علیصدر که در کبودراهنگ قرار گرفته است، گفت: در این راستا بازرس‌هایی به صورت دائم در ایام نوروز در آنجا مستقر هستند تا با هرگونه تخلف برخورد جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت چهار کلینیک و دو داروخانه دامپزشکی در بخش خصوصی، از شهروندان و مسافران خواست با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی عرضه‌کنندگان مواد خام دامی، موضوع را با اداره دامپزشکی در میان بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار