فرماندار دهلران نقش اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بیان اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها را برجسته دانست.
کد خبر: ۱۹۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 16 March 2016

فرماندار دهلران نقش اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بیان اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها را برجسته دانست.

به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران بخش موسیان افزود: شوراهای اسلامی به عنوان منتخب مردم دارای نقشی برجسته در بیان مشکلات روستاها به مسئولان و از طرفی بیان اقدامات و خدمات دولت در روستاها بر عهده دارند.
وی همکاری و تعامل شوراهای اسلامی و دهیاران را گامی در جهت رفع مشکلات روستاها دانست و اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران باید اولویت های هر روستا را پیش بینی و با برنامه ریزی موضوعات را دنبال کنند.
فرماندار دهلران با اشاره به محدودیت منابع مالی گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید در جهت رفع مشکلات مهم برنامه ریزی و اولویت بندی لازم را مد نظر قرار دهند.
سبزی یادآور شد: دهیاران بعنوان مجری برنامه ها و سیاست های دولت در روستاها باید به وظایف خود واقف باشند و پیگیری و تسهیل امور روستاها از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنند.
به گفته وی، کار کارشناسی، جلب مشارکت مردم، اجرای سیاست های دولت و توجه به مسایل بهداشت، درمان و سلامت روستاییان باید به دقت توسط دهیاران پیگیری شود.
سبزی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید با سیاست گذاری، مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی و جذب مشارکت مردم و منابع مالی در توسعه کار آفرینی روستاها نقش اساسی ایفا کنند.
وی بر ضرورت شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های روستایی تاکید کرد و افزود: استفاده از مشارکت و توانمندی های مردم به ویژه روستاییان برای عمران و توسعه مناطق روستایی ضروری است.
سبزی با اشاره به اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان دهلران و بخش موسیان گفت: پیگیری برای چهار بانده کردن جاده دهلران به اندیمشک با دو هزار و500 میلیارد ریال اعتبار، اجرای طرح تسطیح اراضی عین خوش و فکه، احداث شبکه های فرعی و تسطیح اراضی دویرج در سطح چهار هزار هکتار از جمله این اقدامات است.
وی افزود: پیگیری ایجاد بازارچه و مرز رسمی، ساماندهی چشمه های آبگرم، حذف نقاط حادثه خیز، روکش آسفالت راه ها و اصلاح مسیر دهلران به مورموری، بهره برداری از طرح های مهم آبرسانی روستایی در دهه فجر، حفر سه حلقه چاه برای تقویت آب شرب 15 روستای بخش موسیان و تجیهز آتش نشانی دشت عباس، گاز رسانی به شهرستان و عملیات اجرایی گاز رسانی به 35 روستای بخش موسیان، تلاش برای واگذاری اراضی کشاورزی به فارغ التحصیلان کشاورزی و پیگیری برای اجرای راه آهن اندیمشک به دهلران گوشه ای دیگر از خدمات دولت است.
سبزی بر ضرورت توجه شوراهای اسلامی و دهیاران به توسعه فضاهای سبز، کمک به فرهنگ سازی در امر زکات، توجه به محیط زیست، جلب مشارکت روستاییان در اجرای طرح های دولت و اولویت بندی مشکلات و بیان خدمات دولت تاکید کرد.
اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تابعه بخش موسیان دهلران نیز در این نشست مسایل و مشکلات روستاهای خود را با فرماندار در میان گذاشتند.
شهرستان مرزی دهلران در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار