اکیپ های بازرسی بهداشتی شبکه دامپزشکی آذربایجان غربی به تعداد 44 اکیپ از جمله 18 اکیپ ثابت و 26 اکیپ سیار تا 14 فروردین نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی را انجام می دهند.
کد خبر: ۱۹۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 16 March 2016

دامپزشکی

جوان پرس : معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروزی در استان به مدت ۱۹ روز از ۲۵ اسفند در راستای نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی اجرا می شود.

 حسین دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکیپ های بازرسی بهداشتی شبکه دامپزشکی آذربایجان غربی به تعداد ۴۴ اکیپ از جمله ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۶ اکیپ سیار تا ۱۴ فروردین نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی را انجام می دهند.

وی گفت: این اقدام به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران ها و غذاخوری های فعال در ایام تعطیلات نوروزی انجام می شود.
دهقانی اظهار کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی با به کارگیری نزدیک به ۵۷ نفر ناظر بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به خطر انتقال بیماری های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی بیان کرد: به همه شهروندان توصیه می شود از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته بندی و یا فرآورده های خام دامی دارای بسته بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند.
وی اظهار کرد: خریداران هنگام خرید موارد بسته بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
آذربایجان غربی مقصد گردشگری بسیاری از مسافران نوروزی در ایام عید است که تامین سلامت این مسافران از موارد مهم محسوب می شود.
این استان سالانه پذیرای بیش از یک میلیون نفر مسافر نوروزی و تابستانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار