رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ریزش برف در حال حاضر تردد در گردنه اسدآباد بدون استفاده از زنجیر چرخ غیرممکن است.
کد خبر: ۱۹۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 19 March 2016
 رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ریزش برف از بامداد پنجشنبه، در حال حاضر تردد در گردنه اسدآباد بدون استفاده از زنجیر چرخ غیرممکن است.

به گزارش ایرنا،سرهنگ مهدی شاکری افزود: ریزش برف در گردنه اسدآباد و برخی از جاده ها آغاز شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با توجه به لغزنده شدن سطح جاده بدون استفاده از زنجیر چرخ نمی توان از گردنه سخت گذر اسدآباد عبور کرد.

وی تاکید کرد: پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری کرده چرا که این قبیل خودروها در صورت تردد از مسیر اصلی خارج شده یا با متوقف شدن در وسط جاده موجب بروز گره های ترافیکی می شوند.

وی گفت: اگر رانندگان آمادگی و هوشیاری لازم برای رانندگی ایمن در شرایط جوی نامناسب را نداشته باشند بطورحتم خطر بروز سوانح و حوادث ترافیکی را افزایش خواهند داد.

سرهنگ شاکری اظهار کرد: رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب دقت و احتیاط زیادی را می طلبد و به هنگام بارش باران و برف که موجب لغزندگی خیابان و معابر می شود باید با دقت بیشتری رانندگی کرد.

وی اضافه کرد: شروع بارش باران، خطرناک ترین وضعیت را برای جاده و خودرو بوجود می آورد زیرا قطرات باران، با گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در خلل و شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده ای را بوجود می آورد که ممکن است به چشم دیده نشود.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم می شود و احتمال لیز خوردن خودرو، افزایش می یابد.

وی افزود: بنابراین با شروع بارش باران، ضروری است که از سرعت خود بکاهید و تا هنگامی که آب در سطح جاده جاری نشده، این حد سرعت را حفظ کنید.

وی تاکید کرد: سرعت تردد خودرو در شرایط جوی نامناسب باید کمتر از سرعت آن در جاده خشک باشد.

وی توصیه کرد: هنگام بارندگی و لغزنده شدن سطح جاده بهتر است از سفرهای غیرضروری خودداری شود و در صورت ضرورت تردد در شرایط جوی نامناسب ، رانندگان قبل از هر سفری از سالم بودن وسیله نقلیه خود مطمئن شده و سیستم گرمایشی، روشنایی، برف پاکن ها ، لاستیک را بازدید کرده و نواقص احتمالی را برطرف سازند.

طرح نوروزی پلیس از 26 اسفند ماه آغاز شده و شش هزار نیروی پلیس در این طرح مشارکت دارند.

شهرستان اسدآباد در 45 کیلومتر همدان و در مسیر همدان - کرمانشاه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار