مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرآن بود و خاستگاه این معجزه بزرگ قرآن و عترت بود.
کد خبر: ۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷ 01 February 2015

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی دشتکی عصر امروز در همایش قرآن، عترت و انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) در همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه قرآن بود، شگفتی این معجزه بزرگ را موجب شگفتی اهل باطل خواند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی مفاهیم، اصول و ارزش‌های انسانی و الهی را در پهنه گیتی نهادینه کرد، بعد از انقلاب اسلامی مفاهیم دینی و قرآنی جای خود را در جامعه پیدا کرد و از مهجوریت بیرون آمد.

وی با بیان اینکه رونق مجامع قرآنی و روی آوردن جوانان و نوجوانان به این کتاب نورانی از برکات دیگر انقلاب اسلامی است، خواستار توجه به این مهم شد.

یک پیشکسوت عرصه قرآنی نیز با بیان اینکه برگزاری این همایش باید سرآغاز تحول بزرگ در عرصه یادگیری قرآن باشد، ارادت خود به مردم همدان را مربوط به دوران قبل از انقلاب و خدمت در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه دانست و افزود: از همان زمان مردم ولایتمدار و قرآن‌دوست همدان برای ما الگو بودند.

عباس سلیمی تقدیم 8 هزار شهید به پیشگاه خداوند متعال، وجود علمای عالم و خنثی‌سازی توطئه کودتای نوژه را از دیگر افتخارات مردم استان دانست و گفت: باید قدردان این نعمت‌های الهی بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور ورود امامی است که ولایت را از غدیر، شور را از عاشورا، شعور را از جبل‌النور و هجرت را از مهاجران حبشه گرفت و توانست تمام معاملات جهان را با قیام پیامبرگونه خود برهم زند.

این پیشکسوت فعال در عرصه قرآنی تقدیم 220 هزار شهید، 48 هزار آزاده و 500 هزار جانباز را از هزینه‌های بالای پیروزی انقلاب بیان کرد و افزود: همه ما وامدار این عزیزان بوده و خواهیم بود.

وی هتک حرمت به ساحت مقدس و نورانی پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و اظهار داشت: اگر امروز می‌بینیم رهبران فرانسه این جسارت را انجام می‌دهند نشانه کینه عمیق آنها از انقلاب اسلامی است؛ ملت بزرگوار ایران که در چنین ایامی با امام راحل بیعت کردند امروز نیز در تبعیت از مقام معظم رهبری در همان مسیر مستدام خواهند بود.

وی قدم نخست در انس با قرآن را فراگیری قرائت قرآن بیان کرد و گفت: قرائت قرآن موضوعیت داشته و دستور خداوند متعال است، آموزش قرآن به عنوان یک اصل مهم در زندگی بوده و منظور از قرائت قرآن این است که در زندگی ما رنگ و بوی قرآن احساس شود، قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی، قرآن‌باوری و ولایت‌مداری را چهار رکن مهم محقق شدن انس با قرآن در جامعه است.

در این همایش عباس سلیمی به عنوان پیشکسوت قرآنی و سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی به ایراد سخنرانی و قرائت قرآن پرداختند.

همچنین به 36 نفر از برندگان مسابقه‌ای تحت عنوان «قرآن؛ عترت و انقلاب» جوایزی اهدا شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار