کد خبر: ۲۰۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 28 March 2016
تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: سه میلیون و ۶۵۰هزار نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی سراسر استان از ۲۷ اسفند تا کنون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز(9 فروردین) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان عزم جدی در فراهم سازی شرایط جهت رفاه گردشگران دارند گفت: پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در ورودی همه شهرهای استان حضور داشته و خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه دادند.

 

وی از کاهش تصادفات نوروزی در جاده‌های استان خبر داد و افزود:  امیدواریم در روزهای آتی که با موج دوم سفر مواجه هستیم نیز این شرایط حفظ شود.

 

علیزاده با اشاره به آمار ورود گردشگران به استان تصریح کرد: در بازه زمانی 27 اسفند تا پايان 7 فروردين سه میلیون و 650هزار نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی سراسر استان صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی یک هزار و 400 بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، تفریحی و گردشگری استان صورت گرفته است اظهارکرد: در این رابطه 60 مورد تذکر شفاهی و 10 مورد تذکر کتبی به متخلفان داده شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تحقق وعده رئیس جمهوری در سفر به گیلان مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در صنعت گردشگری تصریح کرد: در این راستا کاروانسرای شاه عباسی لات از آثار به جا مانده دوره قاجار که در معرض تخریب بود با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 

وی اظهارامیدواری کرد در سال 95 بتوانیم زمینه مشارکت بخش خصوصی برای حفظ و احیا سایر بناهای تاریخی را فراهم کنیم.

 

علیزاده با تصریح اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیازمند منابع تسهیلاتی هستیم افزود: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید اعتبارات لازم به مجموعه تزریق شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش تاسیسات گردشگری دارای نقایصی هستیم اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان باید به نقطه مطلوب برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار