شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان لرستان ضمن تاکید برحمایت قاطع از دکترمحمدبیرانوندی به عنوان گزینه ی اول اصلاح طلبان، با اکثریت مطلق آراء سرکارخانم اعظم محمدی نیا را نیز به عنوان گزینه ی دوم اصلاح طلبان درحوزه ی انتخابیه ی خرم آبادمعرفی کردندوهمچنین در اقدامی دیگر اعضای شورای اصلاح طلبان شهرستان خرم آباد هم پس از بررسی و تبادل نظر آقایان محمد بیرانوندی و مرتضی محمودوند را به عنوان گزینه های مورد حمایت خود مطرح کرده اند.
کد خبر: ۲۰۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 07 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ،شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان لرستان گزینه های نهایی مورد حمایت خود را در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی اعلام کردند.

برپایه این گزارش ،هفدهم فروردین ماه ۹۵ طی نشستی با حضور اعضای شورا پس از رای گیری، ضمن تاکید برحمایت قاطع از دکترمحمدبیرانوندی به عنوان گزینه ی اول اصلاح طلبان، با اکثریت مطلق آراء سرکارخانم اعظم محمدی نیا را نیز به عنوان گزینه ی دوم اصلاح طلبان درحوزه ی انتخابیه ی خرم آباد و دوره ی چگنی و بخش های تابعه انتخاب کرده اند.

علت جمع بندی دبیران احزاب و اعضای شورای اصلاح طلبان لرستان بر روی نام محمدی نیا به عنوان گزینه دوم این بوده است که سرکارخانم محمدی نیا خود اعلام کرده، مستقل و حامی دولت تدبیر و امید است و لذا از دوگزینه ی اصولگرای دیگر برای همکاری با نیروهای اعتدال و اصلاح طلب و دکتر محمد بیرانوند درمجلس شورای اسلامی مفید تر خواهد بود.

احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان لرستان که دکتر محمد بیرانوندی و سرکارخانم اعظم محمدی نیا را انتخاب کردند به شرح زیر هستند:

۱-مجمع رو حانیون مبارز

۲-حزب اسلامی کار

۳-حزب همبستگی

۴- حزب اعتماد ملی

۵-انجمن اسلامی معلمان

۶-مجمع دانش اموختگان ایران

۷-مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

۸-انجمن اسلامی اساتید دانشگاهای ایران

۹-حزب ندای ایرانیان

۱۰-جمعیت زنان نواندیش

۱۱-حزب اعتدال و توسعه

۱۲-حزب اتحاد ملت

۱۳-حزب مردمسالاری

۱۴-حزب اراده ملت

۱۵-خانه کارگر

۱۶-سازمان عدالت وآزادی

۱۷-انجمن اسلامی مهندسان ایران

۱۸-مجمع نیروهای خط امام

۱۹_انجمن اسلامی جامعه پزشکی

۲۰- مجمع زنان اصلاح طلب لرستان

همچنین در اقدامی دیگر اعضای شورای اصلاح طلبان شهرستان خرم آباد هم پس از بررسی و تبادل نظر آقایان محمد بیرانوندی و مرتضی محمودوند را به عنوان گزینه های مورد حمایت خود مطرح کرده اند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان پس از انتخاب محمدی نیا بعنوان گزینه دوم اصلاح طلبان در گفتگو با کانال چکیده گفته است: «شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان، مستقل از شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خرم‌آباد است».

حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود:«مقبولیت و وجاهت و رسمیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان زمانی است که نمایندگان همه‌ی ۲۱ حزب و تشکل عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان در این شورا حضور داشته باشند و شاکله‌ی اصلی این شورا را تشکیل بدهند و در شورای سیاست‌گذاری عالی کشور نیز چنین است که متأسفانه در استان لرستان چنین اتفاقی نیفتاده است و شاکله‌ی اصلی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان، احزاب اصلاح‌طلب نیستند! و به همین علت، شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان، مستقل از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، فعالیت خویش را انجام می‌دهد».

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان، بیان داشت:«گزینه‌‌ یا گزینه‌هایی که از طرف اصلاح‌طلبان به مردم معرفی می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد از جمله:

باید به طور نسبی برای جریان اصلاح‌طلبی، معرفی چنین گزینه‌هایی مقرون به صرفه باشند و معرفی آن‌ها برای جماعت اصلاح‌طلبان، توجیه داشته باشد؛

گزینه‌های معرفی شده بایستی نزدیک به اردوگاه اصلاح‌طلبی باشند؛

گزینه‌‌ای که معرفی می‌شود باید خودش خواستار حمایت از اصلاح‌طلبان و جریان اصلاح‌طلبی باشد؛

گزینه‌ای که معرفی می‌شود باید متعهد به حمایت از دولت تدبیر بوده و تعهد به حمایت از جریان اصلاح‌طلبی داشته باشد؛

بر این اساس، شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان به اتفاق آراء گزینه‌ی نخست خود را برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی، دکتر محمد بیرانوندی می‌داند و در مورد گزینه‌ی دوم و برمبنای رأی اکثریت، خانم اعظم محمدی‌نیا را به مردم معرفی می‌کند».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی تصریح کرد:«اصلاح‌طلبان با نگاه به تجربه‌های انتخاباتی گذشته‌ به‌خوبی دریافته‌اند که از حرکت‌های رادیکال باید دوری شود و در انتخاب گزینه‌ها نیز باید، علاوه بر ویژگی‌هایی که تشریح شد شاخص اعتدال هم مدنظر قرار گیرد».

گزارش : عباس دارایی – بلوطستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار