استاندار ایلام :
استاندار ایلام گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جشنواره فرامرزی پای کار خواهند بود و از تمام امکانات برای برگزاری این رویداد فرهنگی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 10 April 2016
استاندار ایلام گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جشنواره فرامرزی پای کار خواهند بود و از تمام امکانات برای برگزاری این رویداد فرهنگی استفاده خواهد شد.

به گزارش تابناک ایلام،"محمدرضا مروارید"درنشست شورای سیاست گذاری جشنواره فرامرزی مطبوعات استان، اظهار کرد:  برگزاری این جشنواره کار بزرگی است که در قالب آن فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و هرروز هم بهتر می‌شود و قطعاً اثرات مثبت آن را در فرهنگ استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ی مالی جشنواره باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی تقویت شود و لازمه‌ی آن استفاده از تمام امکانات استان است و مدیران حتماً با در اختیار گذاشتن امکانات موردنیاز از برگزاری این جشنواره حمایت خواهند کرد.

استاندار ایلام بر بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های استان هم در موضوعات علمی و هم استفاده از امکانات مانند سالن محل برگزاری تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های مرتبط با محورهای جشنواره حتماً پای کار خواهند آمد.

«علی محمدنیاکان» - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن تشریح سفر به استان واسط عراق برای ایجاد هماهنگی برای حضور استان‌های مرزی عراق گفت: نخبگان عرصه‌ی اطلاع‌رسانی و مطبوعات عراق از این جشنواره استقبال خوبی کردند و این رویداد فرهنگی که به ابتکار نظام جمهوری اسلامی در استان ایلام در آستانه‌ی برگزاری است می‌تواند راهگشای روابط فرهنگی عمیق‌تر در آینده‌ باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مرحله‌ی داوری آثار در آستانه‌ی انجام است، گفت: برای داوری آثار با استان‌های شرکت‌کننده برای اعزام داور به ایلام هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت.

«عمران خودآموز» - معاون فرهنگی ارشاد استان نیز با تأکید بر اینکه جشنواره فراتر از یک جشنواره رقابتی بلکه یک رویداد فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه‌ی استانداری و دیگر دستگاه‌ها شاهد برگزاری جشنواره‌ای مفید باشیم.

«عبدالحمید کرمی» - رییس خانه مطبوعات استان نیز در این نشست گفت: خوراک جشنواره مهیا شده و خوشبختانه سفر به عراق موجب هماهنگی بیشتر با استان‌های شرکت‌کننده در آن‌سوی مرز شده است.

وی از ارسال بیش از 1200 اثر به جشنواره فرامرزی مطبوعات خبر داد و گفت: جشنواره فرامرزی مطبوعات استان زمینه‌ساز فعالیت‌های بیشتر در آینده خواهد بود و با توجه به محورهای جشنواره سعی خواهد شد ظرفیت‌های ایلام بهتر و بیشتر معرفی شود.

رییس خانه مطبوعات ایلام با تأکید بر نقش این جشنواره در توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی استان گفت: دست‌اندرکاران با دستان خالی از نظر مالی اما با فکر پویا و عزم جدی جشنواره را تا به این نقطه رسانده‌اند و امیدواریم با همکاری و نگرش دلگرم‌کننده‌ی مجموعه‌ی مدیریتی استان این جشنواره به بهترین وجه برگزار و به اهداف موردنظر دست یابد.

به گزارش ایسنا، «علی حیدربیگی» - دبیر اجرایی جشنواره فرامرزی مطبوعات نیز اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره بیش از حد انتظار ظاهرشده و مورد استقبال خوب استان‌های جدار مرزی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره تنها رقابت صرف رسانه‌ای نیست، گفت: هدف ما این است که این جشنواره به رویدادی فرهنگی تبدیل شود و علاوه بر آن نمایشگاهی از مطبوعات محلی استان‌های شرکت‌کننده نیز برگزار شود.

دبیر اجرایی جشنواره از طراحی سه پنل تخصصی با حضور صاحب‌نظران مطرح کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف جشنواره تقویت دیپلماسی عمومی است و محورهای جشنواره نیز ماهیت بین‌المللی دارند.

حیدربیگی از برنامه‌ریزی برای حضور چند تن از وزرای مرتبط با محورهای جشنواره، مدیران عامل خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول روزنامه‌های سراسری خبر داد و تأکید کرد: این جشنواره بستر مناسبی برای توسعه فضای رسانه‌ای در استان‌های غرب کشور و جدار مرزی خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره فرامرزی مطبوعات نیاز اساسی برای پیشبرد برنامه‌های این رویداد فرهنگی را حمایت‌های مالی دانست و گفت: اگر بخش مالی حل شود دست‌اندرکاران می‌توانند با فراغ بال بیشتری برنامه‌های خود را اجرا کنند.

دکتر «حشمت‌الله عسگری» - معاون استاندار ایلام نیز با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های فرهنگی تعمیق‌بخش روابط اقتصادی است و این جشنواره می‌تواند به پیشبرد برنامه‌های اقتصادی استان هم کمک کند، تصریح کرد: مسائل مالی جشنواره حل خواهد شد و جای نگرانی نیست.

«بهمن جلیلیان» - مدیرکل روابط عمومی استاندار ایلام نیز با تشریح سفر به عراق از استقبال خوب مسئولان رسانه‌ها و مدیران عراقی خبر داد و گفت: استاندار ایلام با نگاه کارشناسی خود و اشراف بر اهداف بزرگ جشنواره در اجرای هر چه بهتر این رویداد فرهنگی کمک خواهند کرد.

 حل مشکلات مالی و جذب اسپانسر مهم‌ترین دغدغه‌ی دست‌اندرکاران این جشنواره در این نشست بود./م


منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار