معاون آب منطقه ای استان همدان گفت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی به عنوان مهمترین فعالیت در حوزه مدیریت منابع آب، از سوی دولت یازدهم با توجه ویژه پیگیری می شود.
کد خبر: ۲۱۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 12 April 2016
معاون آب منطقه ای استان همدان گفت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی به عنوان مهمترین فعالیت در حوزه مدیریت منابع آب، از سوی دولت یازدهم با توجه ویژه پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، منصور ستوده در شورای حفاظت از منابع آب تویسرکان افزود: شورای عالی آب کشور رویکرد احیا و تعادل بخشی منابع آب در طی برنامه ششم توسعه و 15 سال بعد از آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: این طرح با تعاریف مشخص و طرح های اثر گذار از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو پیگیری و اجرا می شود.

ستوده هدف از اجرای این طرح کلان را بازگشت تقریبی ذخایر آب زیر زمینی کشور به حالت اولیه عنوان و اضافه کرد: برای تحقق اهداف این طرح، 15 طرح اجرایی کلان در نظر گرفته شده که سه طرح مربوط به جهاد کشاورزی، 11 طرح مربوط به وزارت نیرو و یک طرح مربوط به سازمان زمین شناسی کشور است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو طرح های انسداد چاه های غیر مجاز حفر شده بعد از سال 85، سامان دهی چاه های حفر شده قبل از سال 58، تقویت گروه های گشت و بازرسی و نصب کنتورهای هوشمند را دنبال می کند.

ستوده افزود: همچنین وزارت جهاد کشاورزی، به روز کردن سند ملی آب، سازماندهی تعاونی آب بران و آبخیز داری و سازمان زمین شناسی امور مربوط به حوزه فروچاله های زمینی را پیگیری و اجرا می کنند

وی از توجه ویژه و عزم جدی دولت یازدهم برای حفاظت و مدیریت منابع آب کشور خبر داد و متذکر شد: در دولت های قبل فعالیت های زیادی در این بخش صورت نگرفت و با تشکیل کارگروه های توسعه کشاورزی، تیر خلاص به منابع آب زده شد.

ستوده تاکید کرد: دولت یازدهم مباحث کلان و مهم منابع آب را به طور مستمر در شورای عالی آب کشور پیگیری می کند و حتی امور مربوط به این بخش را به شورای عالی امنیت ملی نیز کشانده است.

وی از همکاری و فعالیت مفید و اثر بخش قوه قضاییه در پیشبرد اهداف طرح مدیریت و حفاظت از منابع آب قدر دانی کرد و افزود: قوه قضاییه خیلی خوب و تخصصی در این بخش ورود پیدا کرده است.

ستوده اظهار کرد: همچنین در کنار حفاظت از منابع آب، بحث کیفیت آب نیز از سوی چند کارگروه در استان همدان مانند کارگروه های ایمنی آب و حفاظت کیفی منابع آب پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری انسداد چاه های غیر مجاز البته با نظر و ملاحضات فرمانداران شهرستان های مختلف استان و با رعایت اولویت بندی در دستور کار قرار دارد.

ستوده خاطر نشان کرد: انسداد چاه های پرآب و عمیق در دشت ها و نزدیک به منابع آب آشامیدنی که در اختیار افراد سود جو قرار دارند در اواویت است..

وی یادآور شد: استان همدان در سال های 93 و 94 رتبه اول در زمینه انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز کشور را به خود اختصاص داده است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که به رغم بارندگی های خوب در سال آبی جاری همچنان با مشکل افت منابع آب زیر زمینی در دشت های خود روبه رو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار