معاون ‌کمیته امداد ‌استان‌ مرکزی با اشاره به خودکفایی‌ افراد تحت پوشش‌کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار داشت: تاکنون این نهاد برای افراد تحت حمایت خود تدابیری را در راستای خودکفایی و اشتغال اندیشیده تا آنها بتوانند کسب درآمدی داشته باشند و از جمله این مددجویان زنان سرپرست خانوار و بدون سرپرست بوده است.
کد خبر: ۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 01 February 2015

رمضانعلی جلالی افزود: کمیته امدادامام خمینی(ره) در تلاش است تا مددجویان تحت حمایت را با کمک خیران توانمند کند یکی از فعالیت‌های این نهاد در اشتغالزایی و توانمند سازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت ایجاد اشتغال در قالب مشاغل‌خانگی است.

معاون اشتغال‌وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌مرکزی تصریح کرد: با توجه به 9 ماه امسال مددجویان توانسته‌اند در قالب مشاغل خانگی تولیداتی را در زمینه فرش داشته باشند.

جلالی‌با اشاره به متراژ فرش بافته شده توسط مددجویان گفت: فرشی که توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بافته شده 2 هزارو 221 متر مربع بوده است.

وی افزود: ارزش قالی‌های تولید شده مبلغ 17 میلیارد و 766 میلیون ریال فروش داشته این نهاد یکی از بازوان توانمند انقلاب اسلامی است که توانسته برای حفظ کرامت انسانی و خودکفایی خانواده‌ها تلاش کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان‌مرکزی تصریح کرد: خدماتی که این نهاد به مددجویان خود ارائه می‌دهد ایجاد اشتغال برای آنها است تا بتوانند از این چرخه حمایتی خارج شوند و به خودکفایی برسند و با دادن مستمری این امکان را به آنها داده است.

جلالی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی گفت: کمیته امدادامام خمینی(ره) استان‌مرکزی در زمینه اشتغال با عنایت به این مهم و با احیاء هنر فرش بافی و آموزش آن در بین مددجویان زمینه ایجاد اشتغال و توانمندی را برای این خانواده‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که این نهاد برای خودکفایی این خانواده‌ها و احیاء این هنر اصیل انجام داده طراحی و نقش‌های اصیل، برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید، بازاریابی و فروش از جمله اقدامات این نهاد در خودکفایی خانواده‌ها بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان‌مرکزی تصریح کرد: امسال تولید 4 هزار و 868 متر مربع فرش توسط مددجویان پیش‌بینی شده که طی 9 ماه پیش‌بینیها تا حدودی اجرایی و عملیاتی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار