بارش باران بهاري كه از نخستين روزهاي هفته جاري آغاز شده حال و هواي ايلام را دگرگون كرد و اين طبيعت زيباي استان است كه از ترنم زلال قطره هاي باران سيراب مي شود.
کد خبر: ۲۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 12 April 2016

بارش باران بهاري كه از نخستين روزهاي هفته جاري آغاز شده حال و هواي ايلام را دگرگون كرد و اين طبيعت زيباي استان است كه از ترنم زلال قطره هاي باران سيراب مي شود.


به گزارش تابناک ایلام؛باران بهاري كه نعمت خود را از يكشنبه هفته جاري نصيب همه مناطق اين استان كرده از بامداد سه شنبه شدت بيشتري يافت به گونه اي كه در برخي مناطق شهري بارندگي باعث بالا آمدن سطح آب جوي ها و جاري شدن روان آب در خيابان ها و معابر ايلام شد.
بارندگي هاي چند روز گذشته به ويژه باران شب گذشته كه همچنان نيز ادامه دارد بيشتر از همه طبيعت زيبا و كوهستاني ايلام را سيراب كرد و به بلوطستان ها و مراتع سبز اين استان شادابي و نشاط تازه ايي بخشيد.
باران بهاري در ادامه بارش هاي بي سابقه سال زراعي جاري خود در استان همچنين بذر شادي و شادماني را در قلب و روح كشاورزان ايلامي كاشت و جاي هيچ ترديدي براي آنان باقي نگذاشت كه در فصل برداشت بيشترين محصول را از زمين هاي زير كشت خود جمع آوري خواهند كرد.
بارندگي هاي چند روز گذشته هواي استان را نيز بي نصيب از موهبت و محبت نگذشته و اكنون آنچنان لطافت و پاكي به هواي زخم خورده از ريزگردها و گرد و غبار بخشيده كه انفاس ايلامي ها هنگام تنفس در اين هواي مطبوع تسبيح گوي شكر ايزدي مي شود.
بر اساس اعلام هواشناسي، بارش باران همراه آذرخش تا پايان هفته جاري در اين استان ادامه دارد ضمن اينكه دماي هواي نيز از امروز تا پايان بارندگي ها بين چهار تا هفت درجه كاهش پيدا مي كند.
هواشناسي همچنين پيش بيني كرده در اين مدت احتمال آبگرفتگي معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه هاي استان وجود دارد.
آسمان ايلام در حال حاضر ابري است و بارندگي بامداد امروز كه همه شهرستان هاي استان را در بر گرفته همچنان در بيشتر اين مناطق ادامه دارد.
بارش چشمگير باران هفته جاري در حاليست كه سال زراعي جاري را كه از مهرماه پارسال تا شهريور امسال ادامه دارد به لطف بارندگي هاي گسترده، بايد بي سابقه ترين سال از اين حيث در تاريخ اين استان دانست.
ايستگاه هاي هواشناسي از آغاز سال زراعي جاري تاكنون حدود 900 ميلي متر بارندگي در شهر ايلام ثبت كرده كه اين مقدار باران تاكنون بي سابقه بوده است.
شهر اركواز ملكشاهي در 45 كيلومتري جنوب ايلام از اين حيث هم در استان و هم كشور ركورد زده و در ايستگاه اين شهر تاكنون نزديك به 1100 ميلي متر بارندگي ثبت شده است.
بارش چشمگير و كم سابقه باران در سال زراعي جاري در حاليست كه استان ايلام در سال هاي گذشته با پديده ويرانگر خشكسالي دست به گريبان بوده است.
ايلام واقع در باختري ترين منطقه جغرافيايي كشور در دامنه رشته كوه هاي زاگرس پس از ناحيه خزري پر باران ترين استان كشور در سال زراعي جاري به شمار مي رود.
ايلام بر اساس اعلام سازمان هواشناسي در سال زراعي جاري تاكنون پس از گيلان در جايگاه دوم پرباران ترين استان كشور قرار داشته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار