درتریبونهای نماز جمعه استان مطالبی تحت عنوان،بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (س)،مقام زن،مذاکرات هسته ایی،بیانات اخیر مقام معظم رهبری،محکومیت گستاخی آل سعود در جده و محکومیت حمله عربستان به یمن عنوان گردید.
کد خبر: ۲۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 11 April 2015

نماز جمعه ارومیه:

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده و اظهار داشت: آنچه که تا اینجای مذاکرات به اثبات رسیده حیله‌گری و غیرقابل اعتماد بودن کشورهای غربی و آمریکاست.

وی تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای آنچه که باید دنبال شود خط ترسیمی مقام معظم رهبری در حفظ دستاوردهای کشور است و بر خلاف چیزی که برخی ادعا می‌کنند معظم له به کلیات مذاکرات و رعایت اصول اساسی نظارت دارند بنابراین جزئیات مذاکرات باید به دقت از سوی کارشناسان و اهالی فن مورد ارزیابی و کنکاش قرار گیرد.

وی گفت: هم اینک در هر جایی از دنیا که مسلمان کشی انجام شود دست ابرقدرتها و کشورهای استکباری در آن هویداست بنابراین حفظ هوشیاری کامل و رعایت مصالح کشور در طول مذاکرات با چنین دولت هایی یک ضرورت است.

قریشی به میز مذاکره کشاندن دشمنان این آب و خاک بوسیله قدرت هسته‌ای را بسیار پر اهمیت برشمرد و گفت: هم اکنون ایران یک تنه در برابر آنان ایستاده است در حالیکه برخی کشورهایی که به ظاهر دارای رهبرانی مقتدر هستند در واقع در برابر ابرقدرتها و صهیونیستها ذلیل هستند و ملت خود را هم ذلیل می کنند اما به واسطه رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی قابل مقایسه با هیچکدام از آنها نیست و کشوری مقتدر در جهان و منطقه به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن با پشتیبانی استکبار جهانی و شیوخ مرتجع منطقه اظهار داشت: مقایسه نحوه موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی با سایر رهبران کشورها در موضوعات روز دنیا از جمله در مورد تجاوز عربستان نشان می‌دهد که ایران اسلامی و رهبری آن چقدر با اقتدار و عزت موضع می‌گیرند.


نماز جمعه مهاباد:

ماموستا ملا یحیی اسماعیلی در نماز جمعه این هفته مهاباد گفت: تجاوز عربستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است و موجب تضعیف وحدت و همبستگی جهان اسلام می شود.

وی همچنین با محکوم کردن حادثه فرودگاه جده ، اقدامات جدی مسوولان وزارت امورخارجه علیه این اقدام غیرانسانی راخواستار شد.

امام جمعه موقت مهاباد همچنین با گرامیداشت ولات حضرت فاطمه زهرا (س) ، روز زن و روز مادر گفت : حضرت فاطمه زهرا (س) به حق همسری مهربان و مادری دلسوز در تمام دوران خلقت عالم به شمار می رود.

ماموستا اسماعیلی گفت : زنان ایران اسلامی باید در زندگی خود بویژه در تربیت فرزندانشان از سیره آن حضرت الگو گرفته و آن را سرمشق خود قرار دهند.

خطیب موقت جمعه مهاباد ، با گرامیداشت ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد حضرت امام خمینی ( ره) ، حضرت فاطمه زهرا را الگوی زنان جامعه اسلامی برشمرد و پیروی از راه بزرگان دین را عامل هدایت و سعادت دانست.

امام جمعه موقت مهاباد افزود : شناخت قرآن و اهمیت آن در زندگی مسلمانان ، فراگیری احکام قرآن و احساس مسئولیت در برابر دستورها و فرامین آن ، تاثیرپذیری از قرآن ، تدبر و تفکر در آیات قرآنی و عمل به آنها از مهمترین وظایف مسلمانان در مقابل قران کریم است.


نماز جمعه شاهین‌دژ:

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته زن اظهار داشت: ولایتمداری، همسرداری، تربیت فرزند و دینداری بانوی بزرگ اسلام باید همواره الگو و اسوه جامعه زنان مسلمان باشد.

وی افزود: زنان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که الگوی واقعی‌اشان حضرت فاطمه (س) است چرا که مادران، فرزندان خود را با قرآن بدرقه مبارزه حق علیه باطل کرده و در صورت شهادت فرزندانشان از خداوند طلب قبولی قربانی‌اشان را می‌کردند.

خطیب جمعه شاهین‌دژ تهاجم فرهنگی را از عوامل اصلی افزایش طلاق در جامعه برشمرد و تصریح کرد: زنان امروز جامعه نیز باید با الگوپذیری از سیره و روش زندگی آن بانوی بزرگوار از توطئه‌های دشمن دوری جسته و آیات و روایات اسلامی را در زندگی خوی پیاده کنند.

باقری سکوت برخی کشورهای مسلمان را در برابر حمله عربستان به یمن را مایه تاسف و تعجب خواند و گفت: عربستان تنها نام اسلام و مسلمانی را با خود یدک می‌کشد و نیاز به تجدید نظر در مسلمانی خود دارد چرا که هیچ مسلمانی نباید در برابر اهانت به قرآن و پیامبر و تجاوز به حقوق بردار مسلمان خود ساکت بنشیند چه برسد به این که خود به حقوق مسلمانان تجاوز کند.

امام جمعه شاهین‌دژ تولد حضرت امام خمینی(ره) را نیز بر مردم انقلابی ایران تبریک گفت و افزود: وجود امام امت بر ملت پر از خیر و برکت بود و فکر و اندیشه امام نیز اسلام را در دنیا زنده کرد.

وی به حادثه شرم‌آور نیروهای امنیتی عربستان در فرودگاه جده اشاره و بیان کرد: علاوه بر این که عربستان باید در برابر این اقدام بی‌شرمانه پاسخگو باشد عاجزانه از مسئولان و دولتمردان می‌خواهیم که پیگیر موضوع بوده و اجازه تجاوز به حقوق ایرانیان را ندهند چرا که ارزش‌های انسانی نباید به خاطر مستحبات زیر پا گذاشته شود.


نماز جمعه خوی:

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با اشاره به وظایف و رسالت‌های متقابل دولت و ملت از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: عزت و قدرت پیدا کردن حق، هموار شدن مسیرهای دین، برافراشته شدن پرچم عدالت، احیا شدن سنت‌های دین، اصلاح جامعه از ناهنجاری‌ها، بالا رفتن سطح امیدواری مردم بر استمرار دولت و به یأس مبدل شدن امید و آرزوهای دشمنان از جمله ثمرات و نتایج انجام وظایف و رسالت‌های متقابل دولت و ملت است.

خطیب جمعه خوی با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر به نمازگزاران گفت: حضرت فاطمه(س) تنها الگوی قابل ارائه زنان مسلمان بر عموم جهانیان است چون رسول خدا(ص) فرمود، فاطمه(س) بانوی تمامی زنان، اولین و آخرین است بلکه آن بزرگوار الگوی تمامی مردان جهان است و امام عسکری(ع) نیز فرمود: ما حجت‌های خدا بر بندگان او هستیم، مادرمان فاطمه حجت بر ما است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری در مورد مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای و مذاکرات لوزان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هنوز هیچ موضوع الزام آوری میان دو طرف به وجود نیامده است لذا نیازی به موضع‌گیری وجود ندارد، من هیچ‌گاه در خصوص مذاکره با آمریکا به‌دلیل تجربه‌ای که وجود دارد خوش‌بین نبودم، خطوط اصلی چهارچوب‌ها و خط قرمزها را عمدتاً به رییس جمهور و در برخی موارد به وزیر امور خارجه گفته‌ام اما در جزئیات دخالت نمی‌کنم، من به مجریان مذاکرات هسته‌ای اعتماد دارم و تاکنون تردیدی نسبت به آنها نداشته‌ام و از توافقی که عزت ملت ایران را تأمین کند صددرصد حمایت می‌کنم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر در مورد روند پیشرفت در صنعت توسعه هسته‌ای اعتماد نکردن به طرف مقابل، لغو کردن تحریم‌ها به‌صورت یکجا، اجازه ندادن به طرف مقابل که به‌بهانه نظارت به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کند و ضرورت تداوم توسعه فنی برنامه هسته‌ای کشور را از جمله مطالبات خود از مسئولان اجرایی و مذاکره کنندگان مطرح فرمودند.

شکوری با اشاره به تجاوز اخیر عربستان سعودی به کشور یمن با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه اظهار داشت: مقام معظم رهبری اقدام عربستان در تجاوز به یمن را مشابه جنایات صهیونیست‌ها در غزه دانستند و این اقدام را نسل‌کشی و قابل تعقیب بین المللی دانستند و اظهار داشتند عربستان در این تجاوز قطعاً شکست خواهد خورد و فرمودند: من هشدار می‌دهم که باید دست از حرکت جنایت آمیز در یمن بردارند.


نماز‌ جمعه سلماس:

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، در خطبه‌های نماز جمعه سلماس با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر به تمام زنان و بانوان مسلمان اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) به واسطه دارا بودن نیکوترین و بهترین سجایای اخلاقی تبدیل به یک الگوی بی‌بدیل برای بانوان شده است که اگر بانوان ایشان را الگویی برای زندگی خویش قرار دهند موفقیت و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به دست می‌آورند.

موسوی با بیان سخنانی از مقام معظم رهبری درباره نحوه حمایت از مستضعفین گفت: ملت‌های مظلوم و تمام مستضعفین جهان به پا خیزید و در برابر ظلم ابرقدرت‌هایی که حق شما را می‌خورند ایستادگی کنید و هرگز قدرت اسلام را فراموش نکنید.

امام‌جمعه سلماس تصریح کرد: باید در همه کارها به سخنان مقام معظم رهبری و شعار سال توجه کنیم، دولت خادم مردم است و لازم است که مردم نیز از دولت حمایت‌های لازم را انجام دهند زیرا که ملت ایران ملتی بزرگ و قدرتمند است.

موسوی با تاکید بر اهمیت رعایت تقوای خداوند در همه زمینه‌ها تصریح کرد: امسال شایسته است مردم و مسئولان با رعایت تقوا بسترهای لازم برای همدلی و هم زبانی را بیش از هر زمانی فراهم آورند.

نماز ‌جمعه پیرانشهر:

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه پیرانشهر اظهار داشت: نتیجه فعلی مذاکرات هسته‌ای یک موفقیت است زیرا که تمام حقوق ملت ایران حفظ شد و در نتیجه استمرار آن ایران به عنوان یک قدرت عظیم منطقه‌ای به جهانیان معرفی شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون بیانیه لوزان سوئیس افزود: در حال حاضر نباید زیاد خوشحال باشیم زیرا که توافق بعد از تفاهم باید صورت گیرد و تمام حقوق ملت ایران نیز باید در آن حفظ شود.

محمودی گفت: حملات اخیر عربستان به یمن حملاتی ناجوانمردانه است و سعودی‌های تکفیری همیشه اهل ایجاد نزاع، دشمنی و تفرقه هستند و به جای استفاده از دین و عقل راه جنگ و کشتار را در پیش می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جای بسی تاسف است که بهترین و مقدس‌ترین مکان و زیارت‌گاه مسلمانان زیر سلطه آنانی قرار گرفته است که کشتن افراد و تخریب کارشان است اما امیدوار هستیم که روزی این مکان مقدس در دست مسلمان با درایت و معتقدان اصلی به خداوند باشد.

امام‌ جمعه پیرانشهر با تبریک روز مادر و میلاد حضرت فاطمه(س) افزود: لازم است که زنان و دختران مسلمان این بانوی بزرگوار را الگوی خویش قرار دهند و راه او را در پیش گیرند.


نماز‌جمعه میاندوآب:

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه میاندوآب اظهار داشت: طی سال‌ها ما در مقابل تحریم‌های وارد شده ایستادگی کرده ایم و امروز نیز خوهان آن نیستیم که از لحاظ مالی تامین باشیم اما عزت خویش را از دست دهیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری افزود: ما به دولت مردان و وزارت خارجه ایران اعتماد داریم ولی عهد‌شکنی‌هایی که توسط دول مقابل تا کنون انجام گرفته است ثابت کرده که افراد قابل اعتمادی نیستند.

امام‌جمعه میاندوآب بیان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی بیانیه را به نفع خود ترجمه کردند و این موضوع نیز نشان دهنده خوی مستکبرانه این افراد است.

وی اظهار داشت: لازم است که امروزه طرفداران و مخالفان دولت هر دو تحت فرمان مقام معظم رهبری، محور قرار دادن سخنان ایشان و با درایت دولت تدبیر و امید به اهداف خویش برسند.

حسن‌زاده با بیان اینکه امروز هرکس با هر شخصیت و موقعیتی بخواهد مذاکرات را با سلایق شخصی خود هدایت کند کار بسیار اشتباهی انجام داده است، گفت: ملت ایران هرگز اجازه ورود هیچ فردی را به حریم امنیتی و نظامی خویش نمی‌دهد و اگر امروزه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به خاطر قدرت بسیج، نظام و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) است.

وی با اشاره به حمله حکام مرتجع عرب به یمن تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی همیشه در آرامش زندگی می‌کنند ولی کشورهای عربی هگاه دچار اختلافات می‌شوند که این امر نیز از نیرنگ‌های شیطان بزرگ است که متاسفانه عرب‌ها از این امتحان سربلند نشدند و راه جهل را در پیش گرفتند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: مسائلی که در جده اتفاق افتاده است احساسات تمام مردان و زنان آزاده را جریحه‌دار کرده است و سکوت شرم‌آور است و لازم است که تمام پروازهای حج عمره از سوی ایران لغو شود که اگر این‌کار انجام نگیرد راه برای گستاخی بیشتر این افراد باز می‌شود.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه مسئولان آل سعود باید جواب این گستاخی های خود را بدهند، افزود: نباید فقط به احضار کاردار عربستان در ایران و اعتراض اکتفا کرد بلکه لغو و توقف پروازهای حج عمره از خواسته های مردم در برابر این گستاخی های آل سعود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار