فرماندار دره شهر گفت: تلاقی جریان خروشان دو رودخانه سیمره و كشكان و بازشدن دریچه سد سیمره و بارش شدید باران موجب بروز خسارت هایی به سطح شهرستان به ویژه كشاورزان شده است.
کد خبر: ۲۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 15 April 2016

فرماندار دره شهر گفت: تلاقی جریان خروشان دو رودخانه سیمره و كشكان و بازشدن دریچه سد سیمره و بارش شدید باران موجب بروز خسارت هایی به سطح شهرستان به ویژه كشاورزان شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛خیراله گراوند اظهار كرد: میزان خسارت های وارده به اداوات و ایستگاه های پمپاژ آب و اراضی كشاورزی كه در این جریان به زیر آب رفته اند و نیز سایر بخش های شهرستان هنوز براورد اولیه نشده است.
وی افزود: با فروكش كردن جریان های سیلابی این رودخانه ها و پایان یافتن بارش ها تیم های كارشناسی و دستگاه های خسارت دیده مقدار خسارت ها را بررسی و تعیین می كنند.
گراوند در خصوص پل تاریخی گاومیشان نیز گفت: هم اكنون جریان های تند سیلابی و آب های خروشان حاصل تلاقی روان آب های دو رودخانه كشكان و سد سیمره و آب پشت سد سیمره وتداوم بارش ها این پل را در خود گرفته است.
وی یادآور شد: هرچند كه بدنه اصلی این پل آسیب ندیده و همچنان پای برجا است ، اما بی شك به علت روان آب های خروشان و بارش باران پایه های این پل تاریخی دچار آسیب هایی شده است كه تا زمانی كه وضعیت آب ها آرام نشود نمیتوان خسارت وارده به پل را مشخص و اعلام كرد.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان ایلام از جمله شهرستان های آبدانان، دهلران، سیروان، چرداول مشكلات زیادی برای مردم ایجاد كرده و خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راه ها، تاسیسات زیربنایی، منازل مسكونی و مزارع كشاورزی وارد كرده است.
بارش باران كه از روز چهارشنبه با شدت بیشتری در استان ایلام آغاز شده تا پایان روز جاری نیز براساس اعلام اداره كل هواشناسی ادامه دارد و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه نیز دور از انتظار نیست./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار