فرماندار دهلران حرفه آموزي به افراد بهبود يافته از دام اعتياد را گامي مثبت در جهت اشتغال آنان دانست و گفت: اين افراد مهارت هاي فني و حرفه ايي را فرا مي گيرند.
کد خبر: ۲۱۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 18 April 2016

فرماندار دهلران حرفه آموزي به افراد بهبود يافته از دام اعتياد را گامي مثبت در جهت اشتغال آنان دانست و گفت: اين افراد مهارت هاي فني و حرفه ايي را فرا مي گيرند.


به گزارش تابناک ایلام؛اميدعلي سبزي روز دوشنبه در نشست پيشگيري از مواد مخدر اين شهرستان اظهار كرد: آموزش هاي مهارتي و فني به افراد بهبود يافته از دام اعتياد در مركز فني و حرفه اي شهرستان از برنامه هاي سال جاري در جهت حرفه آموزي و ايجاد اشتغال براي اين افراد است.
وي افزود: بر اساس آمارهاي موجود گرايش به مواد مخدر در اين شهرستان كاهش يافته است و اين نشان از اقدامات و فعاليت هاي مثبت و موثر شوراي پيشگيري و نيروهاي انتظامي و امنيتي و مراكز فرهنگي، ترك اعتياد و سازمان هاي مردم نهاد است.
فرماندار دهلران نقش آموزش و اطلاع رساني در پيشگيري از مواد مخدر را مهم دانست و تاكيد كرد: آموزش در سطح مدارس داراي اهميت ويژه اي است كه بايد با برنامه ريزي مناسب از سوي متوليان پيگيري و انجام شود.
سبزي با اشاره به اهميت ارايه طرح و برنامه در زمينه پيشگيري از مواد مخدر يادآور شد: اقدام و عمل در اين زمينه بايد در دستور كار متوليان باشد.
رئيس شوراي پيشگيري از مواد مخدر دهلران حرفه آموزي و اعطاي تسهيلات به افراد بهبود يافته از دام اعتياد را گامي مهم در جهت نجات اين افراد از گرايش مجد به اعتياد دانست.
وي افزود: در اين زمينه سال گذشته اقدامات موثري در شهرستان انجام شد و با اعطاي تسهيلات بانكي كارگاه هايي براي اشتغال افراد بهبود يافته از دام اعتياد راه اندازي شد كه اميدواريم در سال جاري نيز اين قبيل كارها بيش از پيش در دستور كار متوليان باشد.
رئيس بهزيستي دهلران نيز در اين نشست گفت: سال گذشته 80 ميليون ريال در جهت كمك به مراكز ترك اعتياد شهرستان براي تداوم فعاليت هاي آنان از محل اعتبارات بهزيستي اختصاص يافت.
احمد رحمي افزود: پارسال همچنين 60 ميليون ريال به گروه هاي مردم نهاد اين شهرستان در راستاي انجام وظايف و ماموريت هاي شان اختصاص داده شد.
شهرستان مرزي دهلران در 220 كيلومتري جنوب ايلام قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار