یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری و پیگری مطالبات شهروندانی است که آنان را به نمایندگی خود در پارلمان شهری مستقر می‌کنند؛ حال اینکه شورای شهر نیز باید نگاه یکسانی به مناطق مختلف شهری داشته باشد اما در پاره ای از نقاط شاهد هستیم این نگاه آن‌طور که باید شکل نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۱۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 19 April 2016

خیابان پلیس همدان معروف به جاده قدیم قاسم آباد مدت هاست که چشم به دستان مسئولین شهر دوخته تا فکری برای زخم های آن بکنند گویا خود خیابان نیز از آسیب دیدن بیشتر خودرو های مردم خسته است .

به گزارش تابناک همدان ؛ جاده قدیم قاسم‌آباد که به خیابان پلیس نام‌گذاری شده از پاییز سال ۹۴ با حفاری هایی که شرکت‌های خدمات‌رسانی انجام دادند چهره‌ای شخم زده به خود گرفت و شاهد بودیم که در همان فصل پاییز با شروع بارندگی‌ها به علت نامناسب بودن جوی آب این خیابان شهرداری همدان در اقدامی با بیل مکانیکی بخشی از عرض خیابان را حفاری کرد تا کانالی ایجاد کند.

حفاری با بیل مکانیکی چیزی جز کاهش عرض خیابان از یک‌سو و ایجاد آسیب در روکش آسفالت این معبر از طرفی دیگر به تخریب آسفالت خیابان منجر شد.

زمستان گذشته شرکت‌های خدماتی برای انجام مأموریت‌های سازمانی خود اقدام به حفاری در این خیابان کردند که نتیجه‌ای جز نابودی کامل آسفالت و روکش آن نداشت و باقیمانده تکه‌های آسفالت در این معبر به‌گونه‌ای شده که اگر این روکش نباشد شاید تردد در این خیابان با سهولت بهتری انجام شود.

به علت قرار گرفتن جاده قدیم قاسم‌آباد درمسیر تردد ی ستاد فرماندهی انتظامی استان و مرکز تعویض پلاک است به خیابان پلیس نام‌گذاری شده که نام‌گذاری به‌جا و بامسمایی است، اما متأسفانه شهرداری همدان به‌صورت کامل این خیابان را فراموش کرده و تردد در این معبر به یک عذاب برای رانندگان تبدیل‌ شده است.

بخشی از ساکنان شهرک شهید مدنی از این خیابان تردد می‌کنند و متأسفانه همه آنان از وضعیت معبر مذکور گلایه‌مند هستند چراکه به شکستگی کمک ‌فنر و بروز آسیب جدی به جلوبندی به وسایل نقلیه‌های شهروندان منجر شده است.

جالب تر این که در اسفندماه سال گذشته به مدت دوهفته این خیابان با نصب یک نوار زردرنگ از مدار خارج شد که خیلی شهروندان تصور می‌کردند شهرداری اقدام به ترمیم و پخش روکش آسفالت در این خیابان نموده، اما در ایام تعطیلات نوروزی که این خیابان بازگشایی شد شاهد بودیم که بخش کوچکی از معبر که سالم بود نیز حفاری‌شده و به‌صورت کامل خیابان در معرض تخریب قرارگرفته است.

در فروردین امسال با ریزش نعمت الهی با سرازیر شدن آب‌های سطحی در خیابان پلیس و جمع شدن آب در چاله‌های عمیق باعث ایجاد مزاحمت و بروز آسیب‌های جدی به وسایل نقلیه شهروندان شده است.

بنابراین گزارش علاوه بر رانندگان، مسافرین تاکسی‌ها که از این خیابان به شهرک شهید مدنی مراجعه می‌کنند از دیدن چنین وضعیتی اظهار تأسف کرده و از شهرداری همدان می‌خواهند که در اسرع وقت نسبت به ساماندهی و ترمیم روکش آسفالت و ایجاد کانال جوی اقدام کند.

حفاری‌ها در این خیابان به حدی گسترده بوده که در بعضی از نقاط خیابان شاهد کوچک شدن عرض خیابان به‌اندازه یک لاین هستیم و رسماً لاین دیگر قابلیت تردد ندارد چراکه حجم قابل ‌توجهی خاک باقیمانده از حفاری‌ها در اطراف خیابان رهاشده و درواقع یک لاین از عرض خیابان زیر نخاله پنهان‌شده است.

حال باید سوال پرسید که شهرداری منطقه آیا وظیفه‌ای در قبال بازدید از معابر تحت مدیریت خود ندارد؟

آیا شهرداری ستاد از سطح معابر شهر اطلاعی ندارد که به شهرداری منطقه دستور بازسازی و ترمیم این معبر مهم را بدهد؟

چرا باید معبری که در آن شهروندان برای رسیدن به یکی از مهم‌ترین نهادها یعنی ستاد فرماندهی انتظامی استان و مرکز تعویض پلاک به‌زحمت بیفتند.

در هنگام بارش باران در هفته گذشته به میزانی آب در این خیابان جمع شده بود که به جرئت می‌توان گفت که اگر قایقی در آن بود به‌راحتی تردد می‌کرد، شهرداری همدان بهتر است قبل از هر چیزی از این معبر بازدید کند تا صحت‌وسقم گفته‌های تابناک مشخص شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار