پوسترهاي نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه ايلام در اقدامي غيرقانوني در نقاط مختلف شهر و خارج از محل هاي مجاز نصب شده است.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 24 April 2016
 پوسترهاي نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه ايلام در اقدامي غيرقانوني در نقاط مختلف شهر و خارج از محل هاي مجاز نصب شده است.

به گزارش تابناک ایلام، تبليغات نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه دوم ارديبهشت آغاز شد در حاليكه بر اساس قانون نصب پوستر و بنرهاي تبليغاتي تنها در محدوده ستادهاي نامزدها مجاز است، ولي جاي جاي ديوارهاي شهر ايلام مملو از تصاوير چهار نامزد راه يافته به اين مرحله از انتخابات است.
نصب پوستر بر روي در و ديوار منازل مسكوني در دوره هاي قبلي انتخابات همواره موجب نارضايتي مردم مي شد و چهره نا زييايي به شهر مي بخشيد، ضمن اينكه هزينه هاي تبليغاتي نامزدها را نيز بالا مي برد.
ستاد انتخابات كشور به منظور جلوگيري از اين موضوع و كاهش هزينه هاي تبليغاتي نامزدها در دوران تبليغات نصب هرگونه پوستر و بنر را در خارج از محدوده ستاد و محل هاي مجاز تعيين شده از سوي شهرداري ها ممنوع اعلام كرد كه اين قانون با استقبال مردم نيز مواجه شد موضوعي كه در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس در شهر ايلام رعايت نشد و مي تواند از سوي مسئولان امر مورد پيگيري قرار گيرد.
رئيس هيات بازرسي بر انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان ايلام در اين خصوص گفت: هرگونه ديوار نويسي و نصب پوستر از سوي هواداران نامزدهاي انتخابات در محل هاي غير مجاز بر اساس ماده 57 قانون انتخابات، تخلف محسوب مي شود.
علي رشيدي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: راه اندازي كاروان هاي تبليغاتي و بكارگيري بلندگوهاي سيار در خارج از محيط سخنراني، استفاده از عكس خارج از قالب تراكت، جزوه، زندگينامه، بروشور بيشتر از ابعاد 15 در 20 سانتيمتر، نصب و الصاق هر گونه اعلاميه و عكس و پارچه تبليغاتي به طور كلي به جز محل ستادهاي تبليغاتي و اعلام نظر شخصيت ها در تاييد نامزد مذكور با ذكر عنوان و مسئوليت از مهمترين عناوين غير مجاز در تبليغات انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي است. 
وي به تمامي نامزدها و هواداران آنها توصيه كرد با رعايت قوانين و مقررات انتخاباتي ضمن دوري از برخوردهاي ناصحيح با رقيبان خود در راستاي مشاركت حداكثري و دعوت همه جانبه از عموم مردم براي شركت در انتخابات قدم بردارند. 
در مرحله نخست انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه ايلام، مهران، ملكشاهي، چرداول، سيروان و ايوان هيچكدام از داوطلبان حائز اكثريت آرا نشدند و در نهايت سلام اميني، سارا فلاحي، جلال ميرزايي و لطيف صادقي با كسب بيشترين آرا به مرحله دوم راه يافتند كه در اين مرحله، 2 نامزدي كه بيشترين راي را كسب كنند به عنوان نماينده مردم در مجلس دهم انتخاب خواهند شد. 
در حوزه انتخابيه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره نيز شادمهر كاظم زاده و علي محمد احمدي براي تعيين تنها نماينده اين حوزه انتخابيه در مرحله دوم با يكديگر رقابت مي كنند كه از ميان اين دو، آن كه حائز بيشترين راي شود به مجلس راه مي يابد. 
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و حدود 590 هزار نفر جمعيت كه از اين ميزان حدود 435 هزار نفر واجد شرايط راي هستند، سه كرسي نمايندگي (2 كرسي حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) در مجلس شوراي اسلامي دارد. 
براي جمع آوري آراي مردم اين استان در انتخابات روز جمعه هفتم اسفند 531 شعبه اخذ راي ثابت و سيار در نظر گرفته شده كه 334 شعبه ثابت و سيار در حوزه انتخابيه ايلام و 197 شعبه اخذ راي ثابت و سيار نيز در حوزه انتخابيه دهلران مستقر است. 
مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان ايلام همزمان با ديگر شهرهايي كه انتخابات آنها به اين مرحله كشيده شده است، روز جمعه 10 ارديبهشت برگزار خواهد شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار