مدیر جهاد کشاورزی رزن با تأکید بر کاهش کاشت محصولات پر آب‎بر در این شهرستان، از افزایش کاشت زعفران و رازیانه در رزن خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 13 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی رزن با تأکید بر کاهش کاشت محصولات پر آببر در این شهرستان، از افزایش کاشت زعفران و رازیانه در رزن خبر داد.

به گزارش  فارس ؛مرتضی شعبانی فروتن در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن با ارائه سند راهبردی جهاد کشاورزی این شهرستان به منظور بهینهسازی مصرف آب، بیان داشت: امسال کاشت محصولات پرآب‌بر در شهرستان رزن کاهش می‌‏یابد به طوری که سطح زیر کشت هندوانه به میزان یکصد هکتار کاهش یافته و در مجموع به 600 هکتار می‌‏رسد.

* کاهش میزان کشت سیب زمینی از 7 هزار هکتار به 6 هزار و 500 هکتار

وی افزود: میزان کشت سیب زمینی از 7 هزار هکتار به 6 هزار و 500 هکتار کاهش مییابد و از این میزان کشت 4 هزار هکتار آن از نوع سیب زمینی زودرس خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: در کشت گندم نیز با جایگزینی ارقام مقاوم به خشکسالی به میزان 13 هزار و 500 هکتار در سال 94 گامی به سوی کاهش استفاده از آب و در مقابل افزایش بهرهوری در کشت برداشته می‏‌شود.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد گلخانهها از 23 واحد به 28 واحد فعال، سهم شهرستان رزن در تولید محصولات گلخانه‏ای افزایش مییابد.

 

* افزایش کاشت زعفران و رازیانه

شعبانی فروتن از افزایش کاشت محصولات کم آب‌بر و جایگزینی محصولات زعفران و رازیانه خبر داد و افزود: کشت زعفران با رشد 200 هکتاری به 8 هزار و 500 هکتار و رازیانه نیز با افزایش 300 هکتار به 2 هزار هکتار می‏‌رسد.

وی بیان کرد: سطح باغات نیز به 120 هکتار افزایش می‏‌یابد و با این افزایش مجموع سطح زیر کشت محصولات باغی در شهرستان به 6 هزار هکتار می‏‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: از 32 هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد اجرای آبیاری تحت فشار تا پایان سال گذشته بیش از 30 هزار هکتار اجرایی شده که راندمان مصرف آب را در این حوزه به طور قابل توجهی افزایش داده است.

وی تأکید کرد: بر اساس سند راهبردی جهاد کشاورزی شهرستان رزن قرار بر آن است که یک‌ هزار و 200 هکتار از اراضی باقی مانده به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

 

 


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار