استاندار ایلام:
استاندار ایلام تاكید كرد: حوزه گردشگری باید در تدوین سند برنامه ششم توسعه این استان به صورت ویژه دیده شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 28 April 2016

استاندار ایلام تاكید كرد: حوزه گردشگری باید در تدوین سند برنامه ششم توسعه این استان به صورت ویژه دیده شود.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در نشست تدوین سند توسعه استان ایلام گفت: گردشگری یكی از موضوعات محوری است و باید به صورت جدا بررسی و در سند گنجانده شود.
وی اظهار كرد: سند توسعه این استان باید انسجام و هماهنگی بین بخشی داشته باشد و به این منظور لازم است در ابتدا كلیات سند در شورای تلفیق تصویب و سپس به كمیته های تخصصی ارجاع شود.
مروارید افزود: باید فرآیند تصویب سند توسعه استان بر اساس روال كار دولت مجلس باشد كه ابتدا كلیات لوایح در مجلس تصویب و سپس برای تدوین جزییات به مجلس ارجاع می شود در این صورت است كه سند توسعه استان انسجام لازم را به صورتیكه تمامی بخشها در كنار یكدیگر دیده شوند، خواهد داشت.
وی اضافه كرد: اگر سند توسعه انسجام لازم را نداشته باشد در شورای تلفیق با یك برنامه بخشی نگر مواجه خواهیم شد و كار باید از ابتدا انجام شود.
به گفته استاندار ایلام، اعضای كمیته های زیرمجموعه ستاد استانی تدوین سند توسعه برنامه ششم این استان از میان افراد علاقمند و با انگیزه انتخاب شوند.
وی تاكید كرد: تجربه سال های گذشته نشان می دهد كه مدیران گرفتار كارهای اداری هستند و زمان كافی در اختیار ندارند بنابراین باید اعضای این كمیته ها از میان افراد علاقمند انتخاب شوند.
استاندار ایلام گفت: باید برش استانی سند برنامه ششم توسعه كه در آن افق سال 1404 این استان مشخص است برای درج در اسناد بالادستی تدوین شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در تدوین سند توسعه برنامه ششم این استان باید از ایجاد ساختارها و كمیته های جدید خودداری و به شورای برنامه ریزی به عنوان شورای تلفیق تكیه شود.
حشمت اله عسگری اظهار كرد: شورای برنامه ریزی دارای 7 كارگروه بوده و رئیس و اعضای این كارگروه ها مشخص است و می تواند نقش كمیته های هفتگانه ستاد استانی تدوین سند توسعه استان را ایفا كند.
وی افزود: با تعریف ساختار جدید برای تدوین سند توسعه استان نقش برخی حوزه ها ممكن است كمرنگ شده و از اهمیت كار آنها كاسته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: همچنین نقش یك مشاور یا گروه مشاوران در تدوین سند توسعه استان می تواند تعیین كننده باشد و خوراك كمیته ها برای تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی استان تهیه كند.
عسگری تاكید كرد: بر اساس قانون وظیفه دستگاه های نظارتی حین و بعد از اجرای برنامه هاست و نباید در فرآیند تهیه سند وارد كار شوند.
پس از تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی برش استانی این برنامه شامل سند توسعه استانی و برنامه عملیاتی آن باید درتمامی استانهای كشور برای درج در كلیات برنامه ششم تدوین شود.
بر این اساس ستاد استانی تدوین سند توسعه برنامه ششم استان ایلام شامل شورای تلفیق و 7 كمیته زیرمجموعه آن در استان ایلام تشكیل شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار