کد خبر: ۲۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 29 April 2016
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه صددرصد شعبات اخذ رای در دو شهرستان رشت و رودبار بر خط هستند، گفت: عملیات استعلام فوتی، استعلام تکراری در شعبه و در کل کشور و نیز استعلام عدم تطابق حوزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مستقر در استانداری گیلان، فرزاد توکلی، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان و مدیر کل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری استان دقایقی پیش(10 اردیبهشت) در نشست با خبرنگاران، گفت: از صبح امروز کلیه شعبات اخذ رای به شبکه‌های ارتباطی ستادهای انتخاباتی کشور متصل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات 643 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 524 شعبه در رشت و 119 شعبه در حوزه انتخابیه رودبار آماده دریافت آرای مردم هستند.

 

توکلی اظهار کرد: از این رو صددرصد شعبات اخذ رای در دو شهرستان رشت و رودبار در دومین مرحله از دهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر خط هستند وعملیات استعلام رای دهندگان را انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد: این عملیات شامل سه استعلام فوتی، استعلام تکراری در شعبه  و در کل کشور و نیز استعلام عدم تطابق حوزه است.

 

توکلی گفت: عملیات استعلام عدم تطابق حوزه مربوط به دور دوم انتخابات است که مشخص می کند رای دهندگان فقط در حوزه ای که در دور اول انتخابات رای دادند و یا اینکه در هیچ حوزه ای در دور اول رای نداده باشند، واجد رای دادن هستند.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه تا کنون مشکل عدم تطابق در استان صفر درصد بوده است، افزود: کل فرایند انتخابات در این دوره نیز مانند دوره اول  بجز شمارش آرا، به صورت مکانیزه در حال انجام است.

 

توکلی یادآور شد: این عملیات با رد یابی کد ملی و یا شماره سریال شناسنامه انجام می شود.

 

وی در ادامه در توضیح نیمه مکانیزه بودن انتخابات، بیان کرد: از چهار مرحله فرایند انتخابات، سه مرحله آن مکانیزه و یک مرحله آن که بخش شمارش آرا و خواندن رای می باشد به صورت دستی انجام می شود.

 

توکلی همچنین یادآور شد: بخش‌های مکانیزه انتخابات شامل ثبت نام و استعلامات است که کاندیداها از طریق فرم های الکترونیکی فرم های نام نویسی را پر می کنند و استعلام صلاحیت ثبت نام کنندگان از مراجع مختلف و پاسخ استعلام ها الکترونیکی انجام می شود، مرحله بعدی مکانیزه برگزار کردم انتخابات در روز رای گیری است که در شعب اخذ رای در قسمت احراز هویت شناسنامه افراد و کارت ملیشان برای اثبات هویت فرد رای دهنده کنترل می شود تا مشخص شود فرد مراجعه کننده واجد شرایط رای دادن است و یا خیر، و مرحله آخر نیز تجمیع آرا و صورتجلسه ای است که باید به صورت الکترونیکی به مراکز ستاد انتخاباتی ارسال شود تا نتیجه کار مشخص شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار