با توجه به نبود بودجه کافی و وجود بدهی‎ به پیمانکاران جنگلکاری در سال گذشته، تصمیم داریم در سال جاری مشارکت‎های مردمی در حوزه جنگلکاری را افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 01 May 2016
معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: مردم می‎توانند با انعقاد قراردادهای 30 ساله، از اراضی ملی بدون معارض استان برای جنگلکاری مشارکتی استفاده کنند.

عیسی بختیاری امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: با توجه به نبود بودجه کافی و وجود بدهی‎ به پیمانکاران جنگلکاری در سال گذشته، تصمیم داریم در سال جاری مشارکت‎های مردمی در حوزه جنگلکاری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه جنگل با مشارکت مردم برای سازمان هزینه آنچنانی ندارد، افزود: در هفته منابع طبیعی یک تن بذر بادام در اختیار مردم قرار گرفت تا پس از کشت در گلدان آن را به عرصه منتقل کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که می‎خواهند با این اداره در حوزه توسعه جنگل مشارکت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‎های خود، از شرایط و نوع قراردادها مطلع شوند.

وی یادآور شد: مردم می‎توانند با انعقاد قراردادهای 30 ساله، از اراضی ملی بدون معارض برای جنگلکاری مشارکتی استفاده کنند ولی موظف به رعایت قوانین موجود در قراردادها هستند.

بختیاری تصریح کرد: 90 درصد درخت‎هایی که باید در این عرصه کاشت شود شامل گونه‎هایی چون سماق، زرشک و بادام است، برای 10 درصد باقیمانده نیز می‌‎توان درخت‎های باغی کاشت.

این مسئول اظهار کرد: در قراردادها قید می‎شود که 10 تا 15 درصد از محصول حاصل از باغ به عنوان بهره مالکانه زمین به دولت تعلق خواهد گرفت.

بختیاری در پایان سخنانش تصریح کرد: عقد قراردادها طبق ماده 3 قانون حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار