شرکت‌های دانش بنیان استان از 26 شرکت به 38 شرکت افزایش یافته است همچنین در سال گذشته رشد کمی و کیفی در واحدهای فناور داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۲۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 02 May 2016
سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان گفت: میزان فروش داخلی واحدهای فناور مستقر در پارک در سال 94، 31 میلیون تومان و میزان صادرات این واحدها 440 هزار دلار بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر "مجید کزازی" دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان همدان در تحقق اقتصاد مقاومتی جزء استان‌های پیشرو کشور است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در حوزه اجرایی شدن سیاست‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، جزء استان های پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مقاوم معظم رهبری در سال 92، استانداری نسبت به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام کرد، افزود: از 6 ماهه دوم سال 94، اسناد مربوط به اقتصاد مقاومتی مدنظر پارک و کارشناسان آن بوده است.

همدان پیشگام در تدوین سند راهبردی

وی اعلام کرد: استان همدان در تدوین سند راهبردی پیشگام بوده است به طوریکه در نیمه دوم سال 94 برنامه راهبردی خود را تدوین کرده و به تایید وزارت علوم رسانده‌ایم.

سرپرست پارک علم و فناوی استان همدان تصریح کرد: در این سند راهبردی به اسناد بالادستی سند توسعه کشور در سال 1404 و سیاست‌های کلی برنامه‌های پنجم و ششم سند راهبردی سازمان علم و فناوری استناد شده است.

وی اظهار کرد: استفاده از نقاط قدرت پارک در داخل سازمان و فرصت‌های پیشرو در سطح استان و کشور در راستای برنامه‌های راهبردی از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری استان است.

کزازی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف دیگر مجموعه است، تاکید کرد: آنچه در حوزه کشاورزی مطرح است دارای اولویت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور، توسعه آزمایشگاه‌ها، حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و رساندن مراکز رشد از پنج مرکز به 10 مرکز جزء مهمترین اهداف پارک علم و فناوری است.

وی افزود: بر اساس سند راهبردی باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به 200 شرکت برسانیم و واحدهای فناور را از 70 به بیش 200 واحد ارتقاء دهیم.

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان به 38 مورد افزایش یافت

سرپرست پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان از 26 شرکت به 38 شرکت افزایش یافته است همچنین در سال گذشته رشد کمی و کیفی در واحدهای فناور داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به دو دسته مستقر در پارک و غیرمستقر تقسیم می‌شوند که شرکت‌های مستقر در پارک تحت نظارت پارک بوده و غیرمستقر تنها از حمایت پارک برخوردار هستند.

وی افزود: میزان فروش داخلی واحدهای فناور مستقر در پارک در سال 94، 31 میلیون تومان و میزان صادرات این واحدها 440 هزار دلار بوده است.

کزازی میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را در مجموع 84 میلیارد تومان دانست که 17 میلیارد از آن مربوط به شرکت‌های مستقل است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان گفت: آمار اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر و غیرمستقر 487 نفر تحت پوشش بیمه بوده و 157 نفر هم تحت پوشش بیمه نیستند.

وی درخصوص آزمایشگاه‌های مربوط به پارک علم و فناوری اظهار کرد: دو گروه آزمایشگاه سفال و سرامیک و زیست و فناوری در اختیار پارک قرار دارد به طوریکه آزمایشگاه سفال و سرامیک مربوط به امور متالورژی و مواد است که بیش از 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

کزازی با بیان اینکه ماموریت آزمایشگاه‌ها سرویس‌دهی به شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: دانشجویان هم می‌توانند برای تکمیل پروژه‌های خود از این آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان مسئولیت ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان همدان و کردستان را بر عهده دارد، افزود: در سال 94، 59 مورد تقاضا برای دانش‌بنیان شدن وجود داشته که از این تعداد 26 مورد تایید شده است.

وی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ محدودیتی نداریم، افزود: از شرکت‌های دانش‌بنیان از چند جنبه می‌توان حمایت کرد که شامل تسهیلات مالی، معافیت از عوارض گمرکی، حمایت‌های صادراتی و معافیت از خدمت سربازی است.

میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان 17 میلیارد تومان بوده است

کزازی گفت: در سال گذشته 26 مورد مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده و میزان کل فروش شرکت‌های دانش‌بنیان 17 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در بهره‌وری پارک علم و فناوری میزان سهم پارک در توليد ناخالص ملي کشور ( (GPDاست.

سایت عمرانی پارک به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی رسید

کزازی در ادامه با اشاره به اینکه سایت عمرانی پارک به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی رسیده است، عنوان کرد: برنامه عملیاتی این سایت از سال 89 آغاز و مانند پروژه‌های دیگر بر اثر عدم تخصیص اعتبارات عمرانی زمان‌بر شده است.

وی با بیان اینکه پس از سفر ریاست جمهوری به استان و با پیگیری‌های سرپرست پارک 50 درصد از اعتبارات تخصیص یافت، اعلام کرد: انتظار می‌رود تا زمستان امسال پنج هزار متر از آن در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به‌زودی صندوق پژوهش و فناوری در استان شکل خواهد گرفت اما باید از بخش خصوصی در راستای تامین اعتبار صندوق استفاده شود.

وی به برگزاری جشنواره نخبگان در اصفهان اشاره کرد و گفت: از استان همدان هم افرادی شرکت کرده و حائز رتبه شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار