امسال فرهنگسرای جدیدی احداث نشده و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 07 May 2016
عضو شورای شهر همدان از اینکه ظرفیت کامل فرهنگسراهای همدان استفاده نمی‌شود گلایه کرد و گفت: امسال فرهنگسرای جدیدی احداث نشده و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شوند.

علی رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اولویتهای بودجه 95 شهرداری همدان از حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: برنامه‌های نرم‌افزاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در زمینه آموزش شهروندی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، کاهش آسیبهای اجتماعی، مسجدمحوری و راه‌اندازی شورای اجتماعی محلات در اولویت سال 95 قرار دارد.

وی با اعلام اینکه بخشی از بودجه حوزه فرهنگی اجتماعی سال 95 تکمیل فرهنگسراهایی است که نیمه‌کاره مانده‌اند، تصریح کرد: در سال 95 قصد توسعه و احداث فرهنگسرا توسط شهرداری همدان وجود ندارد چراکه فرهنگسراهایی که نیمه کاره مانده‌اند باید تکمیل شوند.

رضایی با اشاره به اینکه متاسفانه از بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه فرهنگی در سال گذشته تنها 30 درصد محقق شد، عنوان کرد: برای اینکه بتوان کارهای اثربخشی را در حوزه فرهنگی شهر انجام داد ابتدا باید ساختار جدید را در مناطق و نواحی اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار معاونت فرهنگی اجتماعی در شورای شهر تصویب شد و بناست تمامی اختیارات از معاونت فرهنگی شهرداری همدان سلب شده و به مناطق و نواحی واگذار شود که این مصوبه از ابتدای امسال اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی صرفا وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را بر عهده دارد، عنوان کرد: در حال حاضر معاونت فرهنگی در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی عامل اجرایی است که این وظایف از معاونت گرفته شده و به مناطق واگذار می‌شود.

رضایی بیان کرد: اگر مناطق و نواحی با محیط فرهنگی و اجتماعی خود با تشکلهای غیردولتی که در منطقه وجود دارد تعامل داشته باشد می‌تواند برنامه‌های متناسب با نیاز منطقه و ناحیه اجرا کند که اثربخشی کار در حوزه فرهنگی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال براساس اصلاح ساختار فرهنگی و اجتماعی بودجه‌ها تخصیص پیدا می‌کند، تصریح کرد: وظیفه سیاست‌گذاری از طریق کمیسیون فرهنگی شورای شهر انجام می‌شود و معاونت فرهنگی شهرداری همدان برنامه‌ریزی و محتواسازی را عملی می‌کند.

عضو شورای شهر همدان اظهار داشت: دستورالعمل جامعی برای برنامه‌های فرهنگسراها تدوین می‌شود که فرهنگسراها باید براساس این دستورالعمل در اختیار مناطق قرار گرفته و آنها بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه 14 مرکز فرهنگی و ورزشی در اختیار شهرداری است که محیط مساعدی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است، افزود: در حال حاضر براساس نظر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان از تمامی ظرفیت فرهنگسراهای شهر همدان استفاده می‌شود ولی به زعم شورای شهر زمانی از تمامی ظرفیت فرهنگسراها استفاده می‌شود که در اختیار محلات قرار گیرد ولی در حال حاضر از تمامی ظرفیت استفاده نشده و تنها بخشی فعال است.
برچسب ها: شهرداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار