رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق ازتحصیلات 3 هزار دانشجوی عراقی درایران خبرداد.
کد خبر: ۲۳۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 18 May 2016

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق ازتحصیلات 3 هزار دانشجوی عراقی درایران خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام غلامرضا اباذری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: پیوندهای دیرین مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی ملت های ایران و عراق از عمق و استحکام برجسته ای برخوردار است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق در سطوح مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روابط بسیار خوبی دارد و هم اکنون نیز با توجه به حضور گروه تروریستی داعش ارتباط امنیتی مناسبی بین دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه سالانه بین پنج تا شش میلیون زائر در ایام اربعین حسینی بین دو کشور در ارتباط هستند، تاکید کرد: دو کشور ایران و عراق دارای مراودات بسیاری در بحث اربعین با یکدیگر هستند .

رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با ذکر ارتباطات و پیوندهای خانوادگی بین دو ملت ایران و عراق یادآور شد: ازدواج بیش از 23 هزار ایرانی و عراقی در سفارت ایران در بغداد به ثبت رسیده است .

اباذری حضور دانشجویان عراقی در تهران را نیز نشانه استقبال و پذیرش اجتماعی مردم ایران از اتباع عراق دانست و گفت: سه هزار نفر از دانشجویان عراقی در ایران مشغول تحصیل هستند و استادان ایرانی نیز در دانشگاه های عراق تدریس می کنند.

وی با بیان اینکه با تبادل استاد، بورسیه اعطای پذیرش به دانشجویان عراقی ارتباط و فعالیت های خوبی داریم اضافه کرد: وزارت علوم کشور عراق مدرک 50 دانشگاه ایران از جمله دانشگاه ایلام را تایید و به رسمیت شناخته است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در کشور عراق روز چهارشنبه به منظور شرکت در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق به استان ایلام سفر کرده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار