استاندار ایلام ازتصمیم گیری درخصوص روستاهای حاشیه شهر ایلام والحاق آنها به شهر درسریع ترین زمان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 26 May 2016
استاندارایلام ازتصمیم گیری درخصوص روستاهای حاشیه شهر ایلام والحاق آنها به شهردرسریع ترین زمان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: چهار روستای اکنون در حاشیه و یا به فاصله کمی از شهر ایلام قرار دارند که ساخت و سازها در این مناطق بدون حساب و کتاب انجام می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه الحاق این روستاها به محدوده شهر باید زودتر تصمیم گیری شود از شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام خواست در این خصوص بررسی های بیشتری انجام دهند.

استاندار ایلام افزود: الحاق این روستاها به محدوده شهر ایلام به ناچار در آینده انجام خواهد شد اما هزینه های آن بسیار بیشتر از زمان حال خواهد بود بنابراین اکنون باید در این زمینه به صورت اصولی تصمیم گیری شود.

مروارید با بیان اینکه بلند مرتبه سازی و ساخت واحدهای مسکونی چند طبقه در این روستاها در حال انجام است، یادآور شد: در صورتی که در آینده این روستاها به شهر ایلام الحاق شوند امکان اصلاح معابر و خیابان های آنها با وجود بناهای بلندمرتبه و تازه ساخت برای شهرداری مشکل خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید با تعیین تکلیف وضعیت این روستاها، شهر ایلام از حالت بلاتکلیفی خارج شده و زمینه توسعه فضاهای عمومی از جمله مدارس و فضای سبز در مناطق مختلف شهر ایجاد شود.
استاندار ایلام در خصوص اصلاح حریم شهر ایلام هم گفت: دو کنارگذر شمالی و شرقی ایلام که تازه احداث شده و تا سال ها تغییر نمی کنند به عنوان حریم شهر باید در نظر گرفته شوند.

مروارید اضافه کرد: کنارگذر شرقی بدلیل اختلاف ارتفاع حریم را جداسازی می کند و کنارگذر شمالی نیز بدلیل مجاورت با حریم حفاظتی محیط زیست می تواند به فضای سبز تبدیل شود و فضاهایی برای انجام فعالیت های خدماتی و گردشگری در آن پیش بینی شود.

شهر ایلام با دو هزار هکتار مساحت 220 هزار نفر جمعیت دارد و بدلیل محصور شدن بوسیله کوه های بلند و مشرف به شهر با محدودیت زمین برای انجام طرح های سرمایه گذاری مواجه است.
شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام با دستور کار ویژه تعیین و اصلاح حریم شهر ایلام برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار